گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

«سنجاب‌»ها تهدیدی برای باغ‌های همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه رهاسازی سنجاب در طبیعت به باغ‌های همدان خسارت می‌زند، گفت: باغداران همدانی از آسیب سنجاب‌ها به محصولات خود معترض هستند.

مجید شعبانلو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در روزهای گذشته با همکاری نیروی انتظامی در منزل مسکونی یکی از شهروندان همدانی دو سنجاب کشف و ضبط و به باغ وحش تحویل داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: به علت اینکه این گونه سنجاب‌ها، بومی استان همدان نیستند، رهاسازی آن‌ها در طبیعت به باغات آسیب می‌زند و خسارت‌هایی برای باغداران به دنبال دارد.

وی توضیح داد: بعضی از شهروندان اقدام به نگهداری بچه سنجاب در منزل می‌کنند اما پس از بزرگ شدن نمی‌توانند از آن نگهداری کنند و سنجاب را در باغات اطراف شهر همدان یا حواشی شهر رهاسازی می‌کنند که تعداد سنجاب‌ها به علت زاد و ولد زیاد شده و چون غیربومی هستند، به باغات و محصولات کشاورزی آسیب می‌زنند.

شعبانلو با اشاره به اینکه سنجاب‌ها بومی استان‌های لرستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان‌ هستند، گفت: استان همدان سنجاب بومی ندارد و گونه‌هایی که در باغات و حاشیه شهر دیده می‌شوند، به صورت دستی توسط افراد رهاسازی شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌ها جمعیت سنجاب‌ها زیاد است، اظهار کرد: به علت اینکه این گونه جانوری دانه‌خوار هستند به باغ‌هایی که محصولاتی مثل گردو، بادام و فندق دارند، آسیب می‌زنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا