گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مرکبات گلستان راهی بازار شد

برداشت مرکبات از سطح پنج هزار و ۷۰۵ هکتار باغات بارده گلستان آغاز و انواع میوه‌های فصل این استان شمالی راهی بازار مصرف کشور شد.

به گزارش ایرنا؛ پاییز هر سال برداشت مرکبات در باغ‌های باور استان گلستان با میوه نارنگی آغاز می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان در این پیوند گفت: از سطح ۶ هزار و ۲۱۰ هکتار باغ مرکبات استان حدود پنج هزار و ۷۰۵ هکتار آن بارور است و برآورد می شود ۱۲۰ هزار تن محصول داشته باشد.

نوید رضا فرهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت مرکبات گلستان به باغ پرتقال با سطح پنج هزار و ۶۵۰ هکتار اختصاص دارد که امسال پنج هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارده است و انتظار می رود دست کم ۱۰۰ هزار تن پرتقال برداشت شود.

وی سطح باغات نارنگی در گلستان را هم ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح ۴۵۰ هکتار بارده است و پیش بینی می شود حداقل ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی سطح زیر کشت سایر مرکبات گلستان را ۶۰ هکتار با ۵۰ هکتار بارده و پیش بینی ۱۰ هزار تن محصول اعلام کرد.

فرهانی افزود: از ۱۲۰ هزار تن مرکبات تولیدی گلستان ۳۰ درصد مصرف داخلی و بقیه به سایر استان‌ها و حتی کشورهای خریدار صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا در استان گلستان بیش از ۳۵ هزار هکتار باغ آلو، شلیل، هلو، زیتون، انار، پرتقال، نارنگی، نارنج و دیگر میوه ها وجود دارد که بیشترین سطح آن مربوط به زیتون است.
استان گلستان هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را در خود جای داده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا