گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ضرورت توسعه گلخانه‌ها در کاشان

فرماندار کاشان گفت: وجود امنیت غذایی بالا، کاهش تأثیر تغییرات اقلیمی و عوامل خسارت‌زای گیاهی، اشتغال‌زایی بالا، ارز آوری مطلوب و کنترل بازار از جمله موارد اهمیت توسعه گلخانه‌ها در سطح منطقه کاشان است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

علی اکبر مرتضایی در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اظهار کرد: هماهنگی کامل میان مدیران دستگاه ها و ترسیم فرآیند انجام کار و خدمات در رسیدن به توسعه شهرستان مؤثر است.

وی افزود: اجرای طرح هر روستا یک محصول، می تواند ضمن صرفه جویی در منابع، در زمینه توسعه و رونق اقتصادی و حفظ شرایط زندگی و اشتغال پایدار مردم ساکن در روستا نیز مؤثر باشد.

مرتضایی تصریح کرد: با تسهیل در صدور پروانه و پرداخت تسهیلات مناسب برای توسعه کشت گلخانه ای، ضمن حفظ و صرفه جویی در مصرف منابع آب، می توانیم به مکانیزه کردن و رونق محصولات کشاورزی نیز کمک کنیم و در کنار آن به اشتغال زایی در این حوزه برسیم.

فرماندار کاشان ادامه داد: تاکنون ۲۸ هکتار گلخانه ایجاد شده است که ۲۳ هکتار آن برای سبزی کاری و صیفی جات و پنج هکتار نیز برای گل های زینتی اختصاص یافته و هشت گلخانه نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به بهره برداری رسیده است .

وی تصریح کرد: توسعه گلخانه با مشکلاتی مثل عوامل توپوگرافی، EC آب، هزینه تمام شده بالا و خدمات رسانی در این زمینه روبرو است که باید با ارائه راهکار و برنامه ریزی برای رفع مشکلات اقدام کرد.

مرتضایی تأکید کرد: وجود امنیت غذایی بالا، کاهش تأثیر تغییرات اقلیمی و عوامل خسارت زای گیاهی، اشتغال زایی بالا، ارز آوری مطلوب و کنترل بازار از جمله موارد در زمینه اهمیت توسعه گلخانه ها در سطح منطقه کاشان است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار کاشان انجام بازدیدهای فنی برای کنترل آفات و بیماری، توزیع چهار هزار کارت زرد، دو هزار کارت آبی، توزیع سوخت و اطلاع رسانی های هواشناسی را نیز بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی در شهرستان کاشان معرفی کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا