گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ورامین؛ قطب کشاورزی کشور

مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: ورامین با تولید سالانه ۴۳ میلیون جوجه اردک، ۸۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

محسن بنائیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: اقتصاد کشاورزی شهرستان ورامین بر پایه کشاورزی استوار است و بیشترین میزان اشتغال شهرستان مربوط به این بخش است، از این رو می‌توان این شهرستان را قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان شهرستان ورامین سالانه ۸۵۴ هزار و ۷۶۶ تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ۴۵ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

بنائیان اظهار کرد: در حوزه پرورش دام، ورامین دارای ۱۸۹ واحد گوسفند داشتی و بره است که این واحدها با داشتن ۲۱۶ هزار و ۱۸۹ رأس دام، سالانه ۲ هزار و ۱۶۱ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: در حوزه تولید شیر ، شهرستان ورامین از ۱۸۳ واحد دام شیری برخوردار است که با ۱۵ هزار و ۹۸۴ رأس گوساله، سالانه ۱۴۵هزار تن شیر تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزار و ۹۵ واحد دامپروری گوساله پرواری شهرستان ورامین با ۱۳۰ هزار رأس دام سنگین، سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز تولید کرده و ۳ واحد پرورش شتر، با ۳ هزار نفر دام، سالانه ۵۲۵ تن گوشت تولید می‌کنند.

وی افزود: در حوزه طیور و تولید گوشت سفید و تخم مرغ، ورامین از ۱۸ واحد تخم‌گذار و ۵۱ واحد گوشتی برخوردار است که این واحدها با برخورداری از ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، سالانه۱۶ هزار تن تخم‌مرغ و ۴ هزار تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به فعالیت بهره‌برداران ورامین در حوزه تولید ماهی سردابی، گرمابی و زینتی گفت: ۹۴ واحد پرورش ماهی گرمابی و ۶ واحد پرورش ماهی سردابی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن ماهی، سالانه۱۵۰ تن گوشت ماهی تولید کرده و ۶ واحد پرورش ماهی زینتی سالانه ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۳ واحد پرورش بوقلمون با برخورداری از ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون مولد ، سالانه ۵۵۰ هزار قطعه جوجه و ۵ واحد پرورش شترمرغ با برخورداری از ۲ هزار و ۷۷۰ قطعه شترمرغ، سالانه ۱۰ هزار جوجه تولید می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: ورامین با تولید سالانه ۴۳ میلیون جوجه اردک، ۸۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند که این جوجه‌ها علاوه بر استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران به کشور عراق نیز صادر می‌شود.

بنائیان همچین از تولید سالانه ۶۰ تن عسل از ۵۰ کلنی توسط زنبورداران ورامینی خبر داد.

وی اظهار کرد: در حوزه زراعت، سالانه ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت جو می‌رود و از این اراضی ۴۷ هزار و ۴۰۰ تن محصول برداشت می‌شود که از این میزان در تولید ۷۵ هزار تن گندم در رتبه اول و در ۶۵ هزار تن جو رتبه اول استان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا