گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیازکاران جنوب کرمان در کشت بهاره مطابق برنامه عمل کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: پیازکاران این منطقه در کشت بهاره پیاز مطابق برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی عمل کرده و از کشت بیش از برنامه و بی‌رویه خودداری کنند.

دکتر فرامرز رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) برنامه ابلاغی کشت بهاره محصول پیاز در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را سه هزار هکتار با پیش بینی تولید ۱۶۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در کشت بهاره سایر استان‌ها نیز پیاز بیش از برنامه کشت می‌کنند لذا از کشت بی رویه این محصول در جنوب کرمان خودداری شود.

وی افزود: باهم پوشانی عرضه سایر استان‌ها در فصل بهار و ناتوانی کشش بازار داخل و محدودیت‌های بازار هدف صادراتی در آن مقطع، کاهش قیمت و تکرار مشکلات سنوات گذشته پیش خواهد آمد، از این رو پیازکاران جنوب کرمان مطابق برنامه کشت عمل کنند.

دکترای کشاورزی ادامه داد: در برنامه‌ریزی سیستم چند کشتی و چند محصولی، توسعه کشت محصولات استراتژیک توصیه می شود که در شرایط احتمالی و افت قیمت یک محصول با محصولی دیگر و خرید تضمینی، قابل جبران باشد.

وی تاریخ مناسب کاشت بهاره پیاز را  ۲۰ آذرماه تا ۲۰ دی‌ماه عنوان کرد.

رستگاری با بیان اینکه سال گذشته یازده هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان به کشت پیاز اختصاص یافت، اظهار داشت: از این میزان ۶۲۳ هزار تُن محصول پیاز تولید شد.

وی ادامه داد: از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار شامل طرح استمرار با تولید ۲۷۵ هزار تن و  پنج هزار و ۸۰۰ هکتار طرح بهاره با تولید ۲۴۸ هزار تن تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، سطح زیر کشت امسال طرح استمرار پیاز این منطقه را هفت هزار و ۲۰۰ هکتار با پیش بینی ۳۶۰ هزار تن تولید پیاز اعلام کرد و برداشت طرح استمرار پیاز در جنوب کرمان را از ۲۰ آذرماه تا پایان اسفندماه سال جاری دانست.

وی از رشد ۲ برابری برنامه ابلاغی و تعیین شده طرح کشت استمرار پیاز در جنوب کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و  برنامه ابلاغی و تعیین شده افزایش یافته را هفت هزار و ۲۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶۰ هزار تن پیاز عنوان کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا