گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استقبال از پرورش شتر در استان هرمزگان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به استقبال از پرورش شتر در این استان گفت :در حال حاضر 19 هزار و 730نفر شتردر استان وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، عباس زارعی اظهار کرد: در حال حاضر در این استان ۱۹ هزار و ۷۳۰نفر شتر وجود دارد.

وی در خصوص مناطق مستعد پرورش شتر در استان افزود: کلیه مناطق این استان برای پرورش شتر مستعد بوده ولی بیشترین تمرکز پرورش شتر در شهرستان های بندرعباس ، جاسک ، سیریک و میناب است.

این مسوول در ادامه با اشاره به صادرات شتر خاطرنشان کرد: از چند سال اخیر صادرات شتر از استان هرمزگان به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شود .

وی با بیان اینکه پرورش شتر در استان از استقبال مناسبی برخور دار می باشد، ابراز داشت: تا کنون بیش از ۳۱ فقره پروانه تاسیس برای شتر های داشتی و پرواری و ۲ فقره پروانه بهره برداری برای شترهای پرواری صادر شده است .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان همچنین در خصوص چالشهای پرورش شتر اظهار کرد: کمبود تسهیلات ، کمبود آب ،کمبود علوفه ، عدم توجه به شترهای موجود و نحوه زندگی آنها در حاشیه اجرای طرح های عمرانی مانند جاده‌ها به‌طوری که ساخت بسیاری از جاده ها در مناطق مختلف باعث ایجاد اختلال در زندگی شتر ها شده و سوانح جاده ای را به دنبال دارد از اهم چالش‌های پرورش شتر در استان است.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد:تامین تسهیلات مورد نیاز شترداران ، ایمن سازی جاده ها با نصب گاردریل ، تابلوهای هشدار برای رانندگان، تامین روشنایی جاده ها ، تامین آب مورد نیاز و ساخت آبشخور در مناطق مختلف و دور از جاده ها از راهکارهای مهمی بوده که می تواند به پرورش شتر در این استان کمک کند.

 گفتنی است؛ از گوشت و شیر شتر در استان هرمزگان استفاده می شود .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا