گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

روسیه صادرکننده اول گندم در بازارهای جهانی می‌شود

شبکه خبری راشاتودی در گزارشی پیش بینی کرد که تولید غلات در روسیه در سال جاری میلادی به میزان بی سابقه ای برسد و این کشور در سال های آینده به صادرکننده اول گندم در بازارهای جهانی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راشاتودی در گزارش خود نوشت: در حالی که پیش بینی می شود تولید غلات در روسیه در سال جاری میلادی به میزان بی سابقه ای برسد، این کشور به افزایش صادرات و گسترش فهرست خریداران بالقوه خود در سراسر جهان ادامه می دهد.

آژانس دولتی غلات الجزایر هفته گذشته اعلام کرد که پذیرش واردات گندم از همه کشورها از جمله روسیه را در مناقصه بعدی خود آغاز خواهد کرد. تاکنون روسیه فقط توانسته مقادیر کمی را به این کشور که سومین خریدار بزرگ گندم در جهان است، صادر کند.

این اقدام به دنبال استقبال بازار عربستان از غلات روسی در سال گذشته انجام می شود. غلات روسی کلیه محموله های خریداری شده در آخرین مناقصه مصر در روز سه شنبه را تشکیل داد.

روسیه همچنین طی سالهای اخیر صادرات گندم به ترکیه، برزیل، ویتنام و تانزانیا را افزایش داده است.

جیمز بولزورث، مدیر شرکت مشاوره کشاورزی “سی آر ام اگریکومودیتیز” در انگلستان به بلومبرگ گفت: شما می توانید افزایش سرسام آور تولید و صادرات روسیه را ببینید.

وی افزود: روسیه برای افزایش سهم بازار خود سرمایه گذاری زیادی کرده است و این سهم همچنان در حال رشد است.

کارشناسان می گویند فروش بیشتر روسیه به الجزایر می تواند ضربه ای برای صادرکنندگان فرانسوی باشد زیرا این کشور بزرگترین مشتری آنهاست و پیش بینی می شود صادرات فرانسه به خارج از اتحادیه اروپا در این فصل به نصف کاهش یابد.

به گفته این کارشناسان، روسیه احتمالاً در ماه های آینده با رقابت شدید کانادا و استرالیا روبرو خواهد بود چرا که در این کشورها برداشت غلات در حال افزایش است.

پیش بینی می شود روسیه با کمک دومین برداشت بزرگ غلات در تاریخ خود، ۳۷.۵ میلیون تن از حدود ۱۲۷.۵ میلیون تن غلات تولید شده در این فصل را صادر کند.

تولیدات کشاورزی روسیه طی شش سال اخیر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است. این کشور در سالهای اخیر موفق شده است بیش از نیمی از بازار جهانی گندم را به خود اختصاص دهد و به لطف برداشت زیاد و قیمت گذاری جذاب به بزرگترین صادر کننده غلات در جهان تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، از اوایل سال ۲۰۰۰، سهم روسیه از بازار جهانی گندم چهار برابر شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا