گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش دغدغه کشاورز و بازار با اجرای طرح الگوی کشت و کشاورزی قراردادی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران گفت: اجرای طرح الگوی کشت سبب خواهد شد تا کشاورز بتواند محصول خود را راحت‌تر بفروشد.

محمدرضا رزاقی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران در نشست خبری امروز (۲۴ شهریور) با اشاره به اینکه فاز اول الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری اجرایی خواهد شد، گفت: اجرای الگوی کشت سبب خواهد شد تا کشاورز بتواند محصول خود را راحت‌تر بفروشد؛ اجرای الگوی کشت اتفاق خوب و هوشمندانه‌ای است که وزارت جهاد کشاورزی، آن را دنبال می کند.

وی ادامه داد: باید در الگوی کشت مشوق هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شده و به منافع آنها اهمیت بیشتری داده شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی از نظرات تشکل ها در تصمیم گیری ها استفاده می کند، گفت: این اتفاق در بخش کشاورزی بسیار موثر خواهد بود.

رزاقی تصریح کرد: در کشاورزی قراردادی تشکل ها می توانند موثر باشند و کشاورزی قراردادی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که می‌تواند دغدغه‌های کشاورز و بازار را حل کند.

 به گفته رزاقی، اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی در سطح کشور یکهزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی تولید دارد که ۳۳۰ تعاونی دیگر نیز بنا است به این تعاونی اضافه شود.

وی با اشاره به اشتغال ۱۰ هزار نفر در این تعاونی های تولید روستایی، بیان کرد: این بخش دولتی نیست و ۵۰۰ هزار بهره بردار کشاورزی نیز در این تعاونی حضور دارند.

رزاقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت این اتحادیه در حوزه بازرگانی، گفت: در حال حاضر برای صادرات نهاده ها دیدگاه خوبی وجود دارد که می تواند به تشکل ها در این بخش کمک کند.

وی با اشاره به همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی در خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی، ادامه داد: در خرید گوجه فرنگی و تنظیم بازار میوه شب عید فعالیت داشتیم و همراه تعاونی مرکزی روستایی بوده ایم.

رزاقی با تاکید بر اینکه به دنبال مدیریت یکپارچه هستیم، گفت: افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان، تولید نهال در برخی استان‌ها، اجرای سیستم های نوین آبیاری و تولید محصولات گواهی شده توسط این اتحادیه در حال انجام است.

 وی ادامه داد: به دنبال واردات تکنیکال سموم هستیم، زیرا با اینگونه واردات سم ارزان تر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رزاقی در بخش دیگری از این نشست ضمن تاکید بر کشت فراسرزمینی، گفت: به رئیس سازمان مرکزی  تعاون روستایی پیشنهاد ایجاد کارگروه تخصصی صادرات و واردات را ارائه کرده‌ایم.

وی درباره کشت قراردادی در حال اجرا توسط این تعاونی، گفت: در حال حاضر، کشت قراردادی در محصولات کنجد و پنبه انجام می شود و در کشت قراردادی بنا است تا کشت محصولات کم آب بر را جایگزین محصولات دیگر کنیم.

رزاقی ادامه داد: با کشت قراردادی می‌توان دغدغه تأمین مواد اولیه را برای کارخانه‌های فرآوری‌ کاهش دهیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا