گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استان سمنان میزبان باغ‌های مادری پسته، زردآلو، بادام و انگور می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به صادر شدن مجوز باغ مادری پسته با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان و توسط مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور در سطح ۳ هکتار گفت: مراحل اخذ مجوز و احداث باغ مادری زردآلو، بادام و انگور نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، مهدی قراییان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: ۲۷ نهالستان دارای مجوز در استان سالانه حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال استاندارد تولید می‌کنند.
وی افزود: این نهال‌ها شامل ارقام مناسب و مقاوم زردآلو، بادام دیرگل، پسته، انگور، انار، انجیر، گردو دیر گل است که نیاز باغداران استان را تأمین و علاوه بر آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید نهال استاندارد در استان باهدف توسعه نهالستان‌ها برای تولید نهال گواهی‌شده ایجاد باغ مادری استاندارد در دستور کار استان قرار گرفت.
قرائیان، درباره اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در باغ‌ها گفت: سال گذشته با کمک بخش مدیریت آب‌ و خاک در یک هزار و ۵۴۵ هکتار با سامانه آبیاری تحت‌فشار اجرا شد و مجموع سطح باغ‌های مجهز به آبیاری تحت‌فشار به بالغ به ١٨ هزار هکتار رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: پیگیری امور بیمه باغ‌ها در قالب ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در دستور کار است و حدود ۱۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از باغهای استان بیمه است که به نسبت کل سطح بارور حدود ۴۶ هزار  هکتار در سطح کشور قابل‌ملاحظه است.
استان سمنان ١٩٨ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره‌بردار دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا