گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تیر «سن» در زنجان به هدف نخورد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سطح مبارزه با سن مادر تا سطح ۳۰ هزار هکتار بوده و مبارزه با سن پوره در سطح ۱۱۸ هزار هکتار انجام شده است.

نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مبارزه با آفات نباتی در باغ‌ها و کشت‌زارهای استان زنجان، اظهار کرد: مبارزه با آفات نباتی در باغ‌ها و کشت‌زارهای استان زنجان، از اولویت‌های کاری سازمان جهادکشاورزی این استان است که سبب ارتقای کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طول فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات سمپاشی علیه آفت سن (مادر و پوره) انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر سال کشاورزان همکاری خوبی در راستای مبارزه با آفات سن داشتند، تصریح کرد:  در سال‌جاری نیز همکاری کشاورزانی که اراضی آن‌ها در معرض سن غلات قرار گرفته بود باعث موفقیت‌آمیز بودن عملیات مبارزه علیه سن غلات شده و کیفیت گندم تولیدی افزایش پیدا کرده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح مبارزه با سن مادر تا سطح ۳۰ هزار هکتار بوده و مبارزه با سن پوره در سطح ۱۱۸ هزار هکتار انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان، افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در راستای تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی را برداریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا