گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استان مرکزی رتبه سوم در تولید گوشت قرمز در کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ شرایط جغرافیایی که در مرکز کشور و هم‌جوار با استان‌های پرمصرف بوده، موقعیت ویژه‌ای داشته و رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به لحاظ شرایط جغرافیایی که در مرکز کشور و هم‌جوار با استان‌های پرمصرف بوده، موقعیت ویژه‌ای داشته و رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را داراست.

مجید آذر با اشاره به تولیدات گوشت قرمز در سطح استان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۵ هزار تن گوشت قرمز در سطح استان تولید شده است.

وی افزود: استان مرکزی به لحاظ شرایط جغرافیایی که در مرکز کشور و هم‌جوار با استان‌های پرمصرف بوده، موقعیت ویژه‌ای داشته و رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را دارا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های برتری استان مرکزی، واردات گوساله‌های پرواری از ۱۰ استان به استان مرکزی بوده که پرواربندی سنتی، صنعتی و نیمه‌صنعتی انجام می‌شود.

آذر بیان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار رأس دام آماده پروار شده و به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز ۳ برابر نیاز استان بوده و ۶۵ درصد مازاد بر نیاز است، تصریح کرد: صادرات گوشت قرمز به سایر استان‌ها از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده که خوشبختانه پتانسیل مطلوبی نیز در این زمینه وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه در ماه‌های اخیر پرواربندها با مشکل جدی انباشت دام در دامداری‌ها به علت کاهش تقاضا و شرایط خاص کرونا مواجه شدند که سبب ضرر و زیان جدی به تولیدکننده‌ها شده است.

آذر یادآور شد: تا ماه گذشته علیرغم قیمت مصوب و تمام‌شده دام زنده به میزان ۳۲ هزار تومان، قیمت فروش دامداران تا ۲۵ هزار تومان نزول کرده بود که تداوم این روند وضعیت تولید در سال جاری و سال ۱۴۰۰ تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: دامداری‌ها به‌صورت مستقیم جزو رسته‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا شناسایی نشده چراکه با رستوران‌ها و تالارها ارتباط دارد و به عنوان واسطه شناخته شدند در حالی که با زیان جدی روبرو هستند

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا