گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت بادام از نگین سبز چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از آغاز برداشت بادام از باغات این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری است که انواع محصولات باغی از قبیل گردو، بادام، هلو، انگور، گیلاس، زردالو در آن کشت و برداشت می شود.

وی سطح کل باغات بادام شهرستان سامان را بالغ بر ۹ هزار هکتار بیان کرد و گفت: عمده ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی می‌باشد که ۶۰ درصد کل بادام مربوط به رقم مامایی است.

احمدزاده افزود: شهرستان سامان با برداشت سالیانه ۱۸ هزار تن بادام ،طی ۱۲ سال گذشته رتبه نخست تولید بادام در سطح کشور را دارا بوده و به علت کیفیت بالا توانسته وارد بازار جهانی شود به طوری که بیشترین میزان بادام به هندوستان صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: برداشت بادام از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد و برداشت بیشتر به روش سنتی است.

یزدان احمدزاده تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های آتی جهاد کشاورزی ایجاد شهرک صنعتی بادام می‌باشد که قطعا احداث شهرک تخصصی بادام زمینه ساز درآمدزایی و اشتغال زایی در این شهرستان می‌باشد.

شهر سامان در فاصله ۲۲ کیلومتری شمال شرقی شهرکرد قرار دارد. سامان به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ زاینده رود از زمینه مناسبی برای کشاورزی، باغداری و جذب گردشگر برخوردار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا