گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اطلاعیه دامپزشکی تهران درباره شیوع بیماری تب ۳ روزه دامی

معاون دامپزشکی استان تهران درباره شیوع بیماری تب ۳ روزه دامی گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم جمیله سیرتی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

وی افزود: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل، شدت و مسیر باد‌های غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یکی دیگر از راه‌های انتقال این بیماری را حمل و نقل دام‌های آلوده و مبتلا از یک منطقه به منطقه دیگر دانست و اضافه کرد: با توجه به افزایش دما و فراهم شدن امکان رشد و تکثیر انواع حشرات احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب سه روزه و لمپی اسکین در دام‌های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد.

وی ادامه داد: بی توجهی به توصیه‌های پیشگیرانه دامپزشکی می‌تواند موجب ابتلاء دام‌ها و ایجاد خسارت‌های اقتصادی به دامداران شود.

این مقام مسئول  حمل و نقل دام با اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی را در کنترل تمام بیماری‌های دامی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: رعایت بهداشت دام، ضدعفونی و سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام‌ها، از بین بردن محل تجمع حشرات مانند آب‌های سطحی در اطراف مراکز نگهداری دام‌ها و نیز انجام واکسیناسیون علیه این قبیل بیماری‌ها از جمله اقداماتی است که باید دامداران به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی مهم‌ترین علائم این بیماری را تب بالا، لرزش، بی‌اشتهایی، افزایش ترشحات بینی، کاهش تولید شیر، لنگش و زمین گیرشدن حیوان برشمرد و از روستائیان و دامداران خواست درصورت مشاهده علائم مذکور در دام‌های خود، موارد را هرچه سریع‌تر به ادارات دامپزشکی شهرستان و یا مراکز دامپزشکی خصوصی اطلاع دهند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا