گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌ها
تازه‌ها

خواص نعناع

نعناع گیاهی دارویی

در فصل تابستان اکثر مردم با سردرد، خستگی، گرما، تحریک‌پذیری، ناامیدی، مشکلات گوارشی و … مواجه می‌شوند. نعناع یک جزء اصلی از فصل تابستان است. نعناع به هضم غذا کمک می‌کند، حرارت و دمای بدن را کنترل می‌کند و علائم استفراغ و تهوع را کاهش می‌دهد. این گیاه تابستانی هم­چنین با خستگی، استرس ذهنی و افسردگی مبارزه می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده‌ای که در نعناع وجود دارد برای مقابله با آلرژی، سرماخوردگی، سوءهاضمه، زخم‌ها و خارش بسیار کمک‌کننده هستند. این گیاه هم­چنین برای درمان آسم، کمک به کاهش وزن، برای تقویت کبد، جلوگیری از کاهش حافظه، داشتن پوست سالم، کمک به شیردهی و جلوگیری از سرطان نیز بسیار موثر است.

نعناع گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوت است که به­ طور گسترده در آشپزی و در کرم­ ها، خمیردندان، آدامس، خوشبو کننده­ ها، آبنبات­ ها و به­ عنوان یک ترکیب با شکلات در کوکی و کلوچه مورد استفاده قرار می­ گیرد. نعناع هم­چنین به­ طور گسترده در محصولات آرایشی و در آروماتراپی استفاده می ­شود.

نعناع در سراسر جهان و در تمام طول سال رشد می­ کند. رشد نعناع در ابتدا با بذر آغاز می ­شود اما یک بوته کوچک به اندازه کافی قوی است که به اندازه باورنکردنی رشد کند. نعناع به صورت ایده آل به مکان­ های مرطوب و تحت سایه برای رشد سریع نیاز دارد، اما قادر است در دماهای نسبتا آفتابی نیز رشد کند.

نعناع گیاه دارویی

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیانسایت نمناک
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا