گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کنگره “گیاهان دارویی؛ مکانیزاسیون و فرآوری” برگزار می شود

کنگره «گیاهان دارویی؛ مکانیزاسیون و فرآوری» از تاریخ 2 لغایت 4 اسفندماه سال جاری برگزار خواهدشد.

 میر‌رحیمی رییس کنگره «گیاهان دارویی؛ مکانیزاسیون و فرآوری» در گفتگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به برگزاری این کنگره از تاریخ ۲ لغایت ۴ اسفندماه سال جاری در شهر کرج، گفت: این کنگره باهدف ارتقای بهره‌وری منابع، نهاده‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در صنعت گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کنگره توسط اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی و مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با همکاری برخی انجمن‌های علمی، اتحادیه‌ها و اصناف بخش خصوصی و نهادهای ذی‌ربط دولتی، برگزار خواهد شد.

به گفته میررحیی، «مکانیزاسیون گیاهان دارویی»، «فناوری نوین فرآوری گیاهان دارویی»، «فناوری‌های نوین خاک‌ورزی، کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی» و «مدل‌های کسب‌وکار اجتماعی در حوزه گیاهان دارویی» از محورهای برگزاری این کنگره است.

رئیس کنگره یادآور شد: در رویداد کارآفرینی و کسب کارهای نوپای کشاورزی که باهدف توسعه اشتغال مولد جوانان نخبه، کارآفرین و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی برگزار می شود، تعداد  ۱۰ استارت آپ برتر حوزه مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته و جوایز نقدی ارزشمندی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین جشنواره ایده برتر باهدف شناسایی ایده‌‌های نوآورانه دانشجویان، دانش آموزان، جوانان نخبه، کارآفرین و تولیدکنندگان کشاورزی گیاهان دارویی برگزار و تعداد ۵ ایده برتر مورد تقدیر قرار گرفته و به نهادهای حمایتی و سرمایه گذار معرفی می شوند. در عین حال به استارتاپ ها و صاحبان ایده های برتر فضای استقرار در زیست بوم های کارآفرینی از جمله مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) ارایه می شود.

به گفته وی؛ در کنار دو رویداد یادشده نمایشگاه دستاوردهای فناورانه صنعت مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی با حضور شرکت های فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا