گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شیوع کرونا بر کسب و کارها سایه انداخته است

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا که بر کسب و کارها سایه افکنده است، گفت: فروش صنایع دستی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب فلاح نژاد عصر چهارشنبه در کمیسیون تخصصی گردشگری در ساری اظهار داشت: گزارشهای میدانی و موثق حاکی از این است که حداقل ۷۰ درصد فعالیت‌ها در صنایع دستی با آمدن کرونا راکد است.

فلاح نژاد با بیان اینکه در بحث نمایشگاهی و گردشگری ضعف داریم، خواستار حضور پررنگ و مؤثر اداره‌کل میراث فرهنگی در خصوص صنایع دستی شدو حضور میدانی این سازمان را دلگرم کننده دانست.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی مشکل فراگیر داریم و بحث کرونا در جهان و کشور سبب شده تا گردشگری راکد باشد، تصریح کرد: وقتی گردشگر نیاید، فروش صنایع دستی هم نداریم. اما برای کمک به کسب و کارهای خسارت دیده می‌توانیم در بحث مالیات، و تجدید نظر در قبوض آب، برق و گاز پیشنهاداتی بدهیم.

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: در حال حاضر، نه روی بحث صادرات خارجی می‌توانیم مانور بدهیم و نه داخلی، تنها از طریق استارتاپ هاو سایت‌های فروش صنایع دستی می‌توانیم به این حرفه کمک کنیم، لذا صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و سایر دستگاه‌هایی که می‌توانند به این مهم کمک کنند باید وارد شوند، تا اقدام مناسبی صورت بگیرد.

تلاش برای کاهش سود بانکی تسهیلات کرونا

فلاح نژاد با اشاره به سخن رئیس اداره برنامه ریزی فرمانداری ساری در خصوص نشست ویدئو کنفرانسی هفته جاری استاندار با فرمانداران و مدیران بانک‌های استان درباره رفع مشکل ضمانت‌های بانکی، اظهار امیدواری کرد که بانک‌ها همانگونه که تعهد داده اند، به متقاضیان تسهیلات متضرر از کرونا که در سایت کارا ثبت نام کردند، تا ۱۶ میلیون تومان را بدون ضامن پذیرا باشند و بالای این میزان تا سقف ۵۰ میلیون را به نسبت مبلغ وام، همراه با ضامن و با نگاه حمایتی (یک تا دو ضامن)، پذیرا باشند. ضمن اینکه روی حرف خود مبنی بر آغاز بازپرداخت وام از آبان‌ماه، بمانند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا