گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مبارزه با آفت “پروانه‌ دُم قهوه‌ای” جنگل‌های ارسباران نیازمند همکاری همه جانبه است

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران نیازمند همراهی و همکاری آحاد مردم، مسئولان و به ویژه نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس شورای اسلامی در راستای تأمین نیازها، امکانات و منابع مالی است.

رستم صادقی در بازدید از روند مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران، اظهار کرد: گسترش و عدم مبارزه با آفت پروانه‌ی دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران می‌تواند در بلند مدت باعث از بین رفتن پوشش درختی منطقه شود، لذا تمام تلاش داریم اجازه ندهیم جمعیت و خسارت این آفت بیش از ابن در منطقه‌ی ارسباران افزایش پیدا کند.

وی از حساسیت کامل اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در خصوص مقابله با آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای و برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار در این زمینه خبر داد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از محلول پاشی به‌جای سم پاشی در جنگل‌های ارسباران گفت: در حال حاضر آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای از نظر علمی یا گیاه پزشکی در مناطق جنگلی شهرستان کلیبر یا جنگل‌های ارسباران نگران‌کننده نبوده و این اطمینان وجود دارد که سال آینده از بابت فعالیت آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران، وضعیت فعلی وجود نخواهد داشت.

صادقی افزود: آفت پروانه دم قهوه‌ای با شدت بیشتر در سال‌های ۸۰ نیز در مناطق جنگلی کلیبر مشاهده شده بود که مبارزه و مقابله با این آفت دو سال طول کشید و تا این زمان آفت حالت طغیانی نداشته است و امسال متاسفانه بار دیگر این آفت به جان درختان جنگلی حاشیه روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر، روستاهای نیه و محمدآباد شهرستان هوراند و بخشی از جنگل‌های مَنطقه‌ی قره‌داغ اطراف روستای مکیدی شهرستان کلیبر افتاده است ولی همچنان در حال کنترل است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در شرایط فعلی که آفت پروانه دم قهوه‌ای باعث از بین رفتن بخشی از جنگل‌های ارسباران شده است، انتطار داریم مسئولان ذیربط بیشتر در مبارزه با این آفت تلاش کنند و ما نیز آماده همکاری و بهره گیری از ظرفیت‌های مجلس در زمینه حل مشکلات و رفع موانع در این خصوص هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین حاتمی با گلایه مندی از بی توجهی مسئولان و عدم مبارزه به موقع در مقابله با این آفت افزود: هرسال مصیبت‌های زیادی به سر جنگل‌های ارسباران وارد می‌شود که به دور از انصاف است جنگل‌های بکر این منطقه همیشه در معرض خطر و تهدید باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا