گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جایگاه چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع دستی ارتقا یابد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جایگاه چهارمحال و بختیاری در کشور در بخش صنایع دستی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: یکی از مسائل مهم اقتصادی در کشور، زندگی ساز و معاش آفرین که می‌تواند فراگیر باشد و واقعاً خلاءهای زیادی را از زندگی‌های مردم برطرف کند صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی واقعاً از مسائل مهمی است که خیلی می‌تواند به اقتصاد کشور و به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند، ادامه داد: صنایع دستی در فقرزدایی و در خودکفایی می‌تواند مؤثر باشد و کنار همه اینها در افزایش ذوق هنری و استعداد مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه از هر زاویه‌ای که به صنایع دستی نگاه بکنیم می‌بینیم که ارزشمند است، بیان کرد: از هر زاویه‌ای هیچ خسارتی در صنایع دستی نمی‌بینیم و هرچه می‌بینیم فایده می‌بینیم ولذا جا دارد که در مورد آن تمرکز داشته باشیم و هرچه می‌توانیم این امر رشد بدهیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: واقعیت مسئله این است که ما در صنایع دستی عقب هستیم و با این همه ظرفیت و با این همه فایده ما باید خیلی جلوتر باشیم و جایگاه مان خیلی بیشتر، عمیق‌تر، پرکاربردتر و پرثمرتر در کشور باشد.

وی عنوان کرد: صنایع دستی باید آرام آرام به یک گفتمان فعال تبدیل شود و ضرورت این مسئله و اهمیت این مسئله برای جامعه و برای دست اندرکاران کاملاً تعریف بشود و به معنای واقعی کلمه فهم بشود و بعد هم زمینه تشویق آن‌هایی که می‌خواهند در این امر فعال باشند، فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در بعضی از چیزها افراط گونه تبلیغ می‌شود اما در مسائل اصلی و کلیدی و مؤثر آن کاری که باید نسبت به فکرسازی و اندیشه پروری در جامعه صورت بگیرد، نمی‌گیرد؛ متولیان باید نسبت به آن فعال بشوند و هرچه می‌توانند در این مسیر کار بکنند و این را واقعاً به یک فرهنگ و یک گفتمان فعال تبدیل بکنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا