گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

“انگور یاقوتی” نوبرانه کرمانشاه به بازار آمد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت انگور یاقوتی نوبرانه از شهرستانهای گرمسیری استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، استان کرمانشاه، رضا زارعی سطح باغات انگور یاقوتی استان کرمانشاه را ۲۸۰۸ هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۵۰۰ هکتار از این باغات بارور هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی اضافه کرد: بیشترین باغات انگور یاقوتی استان را در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب داریم، هرچند در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت محدود باغات انگور یاقوتی وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد باغات انگور یاقوتی استان را هشت تن در هکتار عنوان و پیش بینی کرد، امسال بیش از ۲۰ هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از دو سه روز گذشته در سطح استان آغاز شده، گفت: انگور یاقوتی هم اکنون با قیمت هرکیلوگرم بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود و بعید است قیمت آن به کمتر از ۱۰ هزار تومان تا پایان زمان برداشت برسد.

زارعی افزود: برداشت انگور یاقوتی در مناطق گرمسیر استان تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه در استان کرمانشاه ۹۸۶۷ هکتار باغ انگور داریم،  گفت: برداشت انگور در استان با برداشت انگور یاقوتی به صورت نوبرانه آغاز شده و در ادامه شاهد برداشت دیگر انواع انگور مثل عسگری، فخری و… خواهیم بود.

زارعی با بیان اینکه تا مهر ماه در استان برداشت انگور خواهیم داشت، پیش بینی کرد: امسال در مجموع بالغ بر ۱۰۰ هزار تن انگور در استان کرمانشاه تولید شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا