گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش ۵۰ درصدی کشت گیاهان دارویی در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: تاکنون 28 هکتار اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که این رقم در مقایسه با سال گذشته از رشد 50 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشت گیاهان دارویی در سال جاری در شهرستان گلوگاه، گفت: تاکنون ۲۸ هکتار از اراضی دشت، میانبند و کوهستانی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کشت ۱۸ هکتاری گیاهان دارویی سال گذشته در این شهرستان، افزود: ۴۱ تن محصول خشک و تر از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه در مورد گونه های قابل کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، گفت: گل گاو زبان، آویشن، نعناع، به لیمو، زعفران، همیشه بهار، محمدی، بابونه و سیاه دانه در این شهرستان کشت می شود.

قنبری با بیان اینکه گیاهان دارویی به گیاهانی گفته می شود که تمام یا اجزایی از آن به صورت تازه، خشک شده یا فرآوری شده برای تشخیص، درمان، پیشگیری و حفظ سلامتی بدن انسان بکار می رود، افزود: هدف کلان توسعه کشت گیاهان دارویی، جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار، رونق تولید و ایجاد اشتغال است و از نظر اقتصادی نیز دارای اهمیت هستند.

وی با اظهار اینکه رونق بازار این گیاهان علاوه بر اشتغال می تواند درآمد زیادی برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد، عوامل موثر در بهبود توسعه کشت گیاهان دارویی را آموزش و بکارگیری تکنولوژی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: علاقمندان کشت گیاهان دارویی می توانند برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر به کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا