گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

عرضه کود زیستی با خاصیت کاهش فرسایش خاک و افزایش ریشه‌زایی گیاهان

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان کودهای زیستی را عرضه کردند که علاوه افزایش جوانه‌زنی و گل دهی گیاهان موجب کاهش فرسایش خاک می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی مشتاقی نیکو مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، محصول دانش‌بنیان این شرکت را کود زیستی حاوی مقادیر مشخصی از میکروارگانیسم‌ها دانست و گفت: این کود با تولید انواع آنزیم ها، اسیدهای آلی، آمینواسیدهای ضروری، انواع هورمون‌ها و محرک‌های رشد، ویتامین‌ها، مواد پیش نیاز ساخت پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و غیره موجب تسریع و افزایش جوانه‌زنی، ریشه‌زایی و گل‌دهی گیاهان می‌شود.

وی تقویت حاصلخیزی و افزایش جمعیت میکروارگانیزم‌های زنده خاک را از ویژگی‌های این کود زیستی نام برد و یادآور شد: این محصول همچنین در بهبود ساختار و کاهش فرسایش خاک بسیار موثر است.

مشتاقی با بیان اینکه در گذشته نمونه مشابه این محصول از کشورهای استرالیا و هند وارد کشور می‌شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر این واردات قطع شده است. محصول تولید شده این شرکت به لحاظ کیفیت توان رقابت با محصول خارجی را دارد در عین حال از نظر قیمت نیز حدود یک دهم نمونه مشابه خارجی آن است.

وی افزود: کودهای زیستی حدود ۵ درصد از مصرف کودهای کشور را دارد و متاسفانه بسیاری از کشاورزان هنوز آشنایی کافی با این‌گونه کودها را ندارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا