گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خلق طبیعتی زیبا با گل دهی درختان میوه در ابرکوه

بیشتر درختان زردآلو و گوجه سبز منطقه خوش آب و هوای دهستان فراغه ابرکوه و ورودی استان فارس به این شهرستان این روزها شکوفه کردند و با گل دهی فضایی دلنشین در طبیعت منطقه خلق شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با توجه به شرایط آب و هوایی در سال جاری بیان کرد: درختان مناطق زودتر از سال های قبل از خواب زمستانی بیدار شدند و شکوفه کردند.

وی سطح زیرکشت زردآلو و گوجه سبز را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  ذکر کرد و یادآور شد: در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود سال آینده از ۲ هزار هکتار باغ های زردآلو به طور متوسط ۱۸ تا ۲۰ تن محصول در هر هکتار برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۶۰ هزارتن انواع میوه برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی بابیان اینکه ابرکوه با ۲ دهه خشکسالی و محدویت منابع آبی روبروست ، خاطرنشان کرد: افزون بر ۹۰ درصد از ۱۰ هزار هکتار باغ های میوه شهرستان به آبیاری قطره ای تجهیز است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به استقبال کشاورزان تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ هکتار  باغ های میوه و اراضی مزروعی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

با توجه به ظرفیت‌ها، ابرکوه یکی از قطب‌های مهم کشاورزی یزد است و در زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم را دارد.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ظرف ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا