گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه وجود دارد انجام می‌شود.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ابراهیم شیرانی اظهار کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه وجود دارد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است، خاطرنشان کرد: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت دولت در سطح باغات استان  انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان طرح اصلاح و احیا و ۳۰۰ هکتار حذف و جایگزینی انجام شده است.

شیرانی تصریح کرد: اقدامات اصلاح و احیای باغات درجه ۲ با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ انجام می‌شود که در در دستورکار سازمان قرار دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمازدگی باغات کشاورزی استان در زمان باردهی، افزود: تلاش این سازمان، جایگزینی ارقام دیرگل در محصولات باغی است تا به بتوان از سرمازدگی و خسارت به محصولات باغی کشاورزان جلوگیری کرد، اگر چه استفاده از ارقام دیرگل به استقبال خود کشاورز بستگی دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا