گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای اخلمد مشهد با آبشاری بکر

روستای اخلمد تا آبشارهای اصلی آن حدود سه کیلومتر باید پیاده‌روی کرد. انتهای رودخانه‌ پر آب موجود در این مسیر دوست‌داشتنی و زیبا، دو آبشار به چشم می‌خورد.

روستای اخلمد در استان خراسان رضوی و در فاصله ۸۵ کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است و  آب هوای بسیار عالی با باغ های سیب، رودخانه، آبشارهای زیبا و بناهای قدیمی دارد. در حقیقت این روستا در دره ای در دل کوه های بینالود قرار گرفته است. این کوه ها دنباله ی رشته کوه های البرز است. رشته کوه های اخلمد نیز به کوه های بینالود وصل است.

اهالی روستا معتقد هستند که در زمان های قدیم پس از حمله اعراب به خراسان، با نزدیک شدن سپاهیان دشمن ، مردم به دره نزدیک همانجا پناه می بردند . در زمان خطر یکدیگر را صدا می زدند ( خالد آمد ، خالد آمد ) و به مرور زمان به نام اخلمد معروف شد.

روستای اخلمد دارای پیشینه تاریخی است و قدمت هزارساله دارد ، در کنار روستا بناها و دیوارهای قدیمی وجود دارد که نشان می دهد این روستای تاریخی بسیار دور دارد.

در ورودی دره اخلمد یک بند (سد) برای جلوگیری از سیل در زمان میرزای تیموری فرزند شاهرخ و حاکم توس در نیمه اول سده نهم ساخته شده است.

در این دره چند آبشار وجود دارد که یکی از این ابشارها بسیار زیبا و بزرگ است ، از ارتفاع زیادی آب به سمت پایین می ریزد.

روستای اخلمد تا آبشارهای اصلی آن حدود سه کیلومتر باید پیاده‌روی کرد. انتهای رودخانه‌ پر آب موجود در این مسیر دوست‌داشتنی و زیبا، دو آبشار به چشم می‌خورد. آبشار بزرگ اخلمد ۴۵ متر ارتفاع دارد و آبشار کوچک‌تر ۲۳ متر ارتفاع دارد. ابتدا با آبشار کوچکتر مواجه می‌شوید و پس از آن با طی کردن یک کیلومتر به آبشار بزرگ خواهید رسید و با صخره‌هایی عظیم به رنگ قهوه‌ایی و آبی فراوان روبه‌رو خواهید شد.

آبشار اخلمد در تابستان های گرم مشهد هوا را مانند بهار خنک و مطبوع می کند. به همین دلیل مردم منطقه این مکان را به آبشار اخلمد می شناسند.

به علت ارتفاع زیاد و بارندگی فراوان، آبشار اخلمد در ماه‌ های ابتدای سال بیشترین آب را دارد که زیبایی فریبنده ای به نمایش می گذارد.

آبشار اخلمد مشهد به دیواره های عمودی و بلند کوه های آن،‌ هوای پاکیزه و ییلاقی،‌ و انواع میوه های گیلاس و سیب درختی آن مشهور است.

یک رودخانه زیبا در کنار روستا عبور می کند و شما می توانید برای دیدن آبشارها به سمت بالا حرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

 آبشار ویسادار
آبشار گیشیگان، جاذبه طبیعی شهرستان راین
آبشار زیبای گرینه در نیشابور

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا