گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای باغو از آباديی های قديمي جزیره كيش

روستای باغو از آباديی های قديمي جزیره كيش است كه در جنوب غربي جزيره قرار دارد. در حال حاضر این آبادی جز چند خانواده دامدار، سکنه دیگری ندارد و بافت سنتی آن حفظ شده است.

روستای باغو از آباديی های قديمي جزیره كيش است كه در جنوب غربي جزيره قرار دارد. در حال حاضر این آبادی جز چند خانواده دامدار، سکنه دیگری ندارد و بافت سنتی آن حفظ شده است. اسناد متعدد مربوط به این منطقه که از دوره قاجاریه باقی مانده است.

از اماکن جالب این روستا مسجدی به نام محمد است که بر روی دیوار آن سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای عجیب است. جالب است بدانید علت نامگذاری این روستا یعنی همان باغو، به دلیل  اینست که از زمان پرتغالی ها در کیش، پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ننه باغو در این روستا زندگی می کرده و افسانه های جالبی از طی زندگی خود برای گفتن داشت پس خوب است بدانید که روستای باغو به نام افسانه ی ننه باغو هم شهرت دارد.

در حال حاضر در این روستا چند خانوار زندگی می کنند که شغل آن ها دامداری است، همچنین شایان ذکر است که خاک روستای باغو بسیار مساعد و حاصل‌ خیز است و مردم این روستا، کشاورزی هم می کنند، این مردم خونگرم، بخشی از دام زنده مورد نیاز برای مردم شهرنشین کیش را تامین می کنند و از این طریق امرار معاش می نمایند ، لازم به ذکر است در سال های اخیر مردم روستای باغو علاوه بر دامداری و کشاوری تولید به عسل نیز پرداخته اند و بسیار هم موفق بوده اند و امروزه عسل کیش یکی از سوغاتی های مهم جزیره به شمار می رود، در بخشی از ورودی روستای باغو ، چادرهای سیاه رنگ سنتی خواهید دید که در آن ها ، بومیان روستا به پخت نان محلی و غذاهای سنتی و برگزاری جشن‌ها و مراسم سنتی می پردازند.

در روستای باغو تعداد زیادی از درختان بومی وجود دارند که شاید شاخص‌ترین آن‌ها درختان کهنسال «لور» باشند. درخت لور یکی از کمیاب‌ترین گونه‌های درختی در جهان است که از خانواده درخت انجیر و دارای برگ های بیضی شکل است. این درخت میوه‌هایی به رنگ قرمز دارد که اندازه آن‌ها به بزرگی فندق است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا