گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی؛ شرط خرید تضمینی محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: شرط خرید تضمینی محصولات کشاورزی، ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است از این رو محصولات گندم و کلزا قبل از فرارسیدن فصل برداشت باید در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شوند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی ابراز کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار بهره بردار زراعی شهرستان مرودشت با سطحی بالغ بر ۹۰ هزار هکتار توسط کارشناسان مسئول پهنه در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت نام شدند.

وی افزود:ثبت اطلاعات این بهره برداران در بخش زراعی، شامل محصولات کلزا، گندم، جو و یونجه توسط ۵۹ کارشناس مسئول پهنه در ۶۰ پهنه تولیدی صورت گرفته است.

به گفته رحیمی؛ در راستای جاری سازی استراتژی های کلان بالادستی، ثبت و تکمیل اطلاعات زراعی و باغی، دامی، مددکاران ترویجی، زنبور عسل  و… در سامانه جامع پهنه بندی، خدمات رسانی به بهره برداران بخش را تسهیل و فرآیند تولید را رونق می بخشد.

وی با اشاره به اینکه ثبت دقیق اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی در راستای نظام نوین ترویج است، تصریح کرد:  دسترسی آسان مدیران و برنامه ریزان به اطلاعات مورد نیازشان،گزارش گیری آنلاین و دسترسی به اطلاعات به صورت تفکیک شده ازسطوح وزارتخانه تا مراکز جهاد کشاورزی، پایش زنجیره های تامین نهاده ها و محصولات کشاورزی و فعالیت های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی از مزایای اجرایی شدن “سامانه جامع پهنه بندی” بود.

رحیمی با بیان اینکه سامانه جامع پهنه بندی برای سهولت کار کاربران و کارشناسان با برخی سامانه ها در ارتباط است، خاطر نشان کرد: سامانه های کاربردی دولت  که به منظور اجرای طرح هزینه تولید محصولات کشاورزی  استفاده می شود و سامانه ثبت احوال  کشور با این سامانه لینک و در صورت نیاز اطلاعات از آن واکشی می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا