گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

محصول مزیت‌دار خراسان جنوبی، معجزه‌ای برای تسکین تب و درد

یوه عناب از حدود دو هزار سال قبل در مصارف دارویی و تغذیه کاربرد داشته است است و در کشور ایران نیز قبل و بعد از اسلام از عناب به وفور استفاده غذایی و دارویی به عمل آمده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، عناب را یکی از محصولات مزیت دار استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۹۸ درصد سطح زیرکشت محصول عناب به عنوان اولین تولیدکننده انحصاری این محصول درک شور و دومین تولید کنده جهان شناخته می‌شود.

غلامرضا قوسی افزود: در حال حاضر سطح زیرکشت عناب در استان ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که سالانه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن در استان برداشت می‌شود.

گفتنی است، عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۷۴/۳۶ در عناب تازه، ۷۱/۷۷ درصد در عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه ای دارد که  به صورت تازه و خشک مصرف می شود.

همچنین عناب خاصیت ملین دارد و مصرف آن هیچگونه تحرکی در دستگاه هاضمه ایجاد نمی ‌کند جوشانده عناب در آب و یا شیر خاصیت ملین دارد و انتقال مواد در لوله گوارشی را تسهیل و مصرف آن ادرار را زیاد کرده و به دفع سموم بدن از این طریق کمک می کند.

لازم به ذکر است که، میوه عناب سرشار از ویتامین c است و به دلیل مواد قندی موجود در آن در تهیه کمپوت و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا