گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۲.۶ میلیون تن شیر در نیمه اول امسال

مطابق با اعلام مرکز آمار ایران، مقدار تولید شیر در شش‌ماهه اول سال ١٣٩٨ نیز حدود ٢.۶ میلیون تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، آمارگیری از گاوداریهای صنعتی با سه هدف بهنگام‌سازی فهرست گاوداری‌های صنعتی، تهیه اقلام مورد نیاز حساب‌های ملی و تولید آمارهای مهم در این رشته فعالیت، در پاییز سال ١٣٩٨ توسط مرکز آمار ایران اجرا شد. برای اجرای این آمارگیری از ٤٦٨ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) استفاده شد.

نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که تعداد گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٨، حدود ٢٧ هزار واحد بوده که نسبت به سال ١٣٩٥ بیش از ٦ درصد افزایش یافته است. یافته‌های حاصل از این طرح نشان می‌دهد که ٦٢ درصد گاوداری‌های صنعتی به فعالیت تولید شیر و ٣٨ درصد به فعالیت پروار بندی مشغول بوده اند.

تعداد گاو و گوساله در دوره آمارگیری (١٥ مهر لغایت ١١ آبان) در سال ١٣٩٨، حدود ١.٧ میلیون رأس بوده که نسبت به زمان مرجع در سال ١٣٩٥، بیش از ٢١ درصد افزایش یافته است.

مقدار تولید شیر گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٧ بیش از ٥ میلیون تن بوده که نسبت به سال ١٣٩٤ بیش از ٢٢ درصد افزایش یافته است. مقدار تولید شیر در شش‌ماهه اول سال ١٣٩٨ نیز حدود ٢.٦ میلیون تن بوده است.

تعداد دام پروار شده گاوداری‌های صنعتی در سال ١٣٩٧ حدود ٦٥٠ هزار رأس بوده که افزایش ٢١ درصدی را نسبت به سال ١٣٩٤ نشان می‌دهد. تعداد گاو و گوساله پروار شده در ٦ ماهه اول سال ١٣٩٨ حدود ٣٤٧ هزار رأس بوده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا