گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش تولید گل ارکیده در مازندران

عضو هیأت رئیسه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران گفت: حجم واحدهای تولید گل ارکیده در ابتدای سال در یک واحد تولیدی ۱۰ هزار پایه ورودی داشتیم و این رقم در منطقه غرب مازندران به ۳۰ هزار پایه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، غلامرضا گلزاری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره قلب تپنده حرکت‌های اجتماعی کشور است و انعکاس در اقتصاد کشاورزی دارد، اظهار کرد: برای تشخیص روحیه اجتماعی باید به تجارت گل توجه کرد زیرا گل و گیاه در این موضوع قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بازار پر رونقی داشتیم، افزود: در سراسر ایران تولید گل و گیاه ادامه داشت و اگر بخواهیم سنگری برای کشاورزی در نظر بگیریم در حقیقت گل و گیاه سنگر خود را با همه مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت، حفظ کرده است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی ارکیده ایران گفت: در استان مازندران حجم واحدهای تولید گل ارکیده افزایش یافته است و ظرفیت‌ها نیز در همین راستا رشد قابل توجهی داشت به طوری که در سال ۹۸ در یک واحد تولیدی ۱۰ هزار پایه ورودی داشتیم و این رقم در منطقه غرب مازندران به ۳۰ هزار پایه افزایش یافته است.

وی تولید گل و گیاه در تولید اشتغال را بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: ما تعداد مشاوره‌هایی که در این زمینه انجام دادیم را رصد می‌کنیم و این گویای موفقیت تولیدات گل و گیاه در تولید اشتغال است.

عضو هیأت رئیسه تولیدکنندگان گل و گیاه استان مازندران ابراز کرد: در شرق مازندران نیز واحدهای جدید تولید گل و گیاه اضافه شده است و در این زمینه جشنواره ملی ارکیده توانسته است فرهنگ تولید را در استان مازندران گسترش دهد که این فرهنگ حتی در استان گیلان نیز فراگیر شد و در استان گلستان هم مراحل آغازین خود را شروع کرده است.

وی بیان کرد: استان مازندران در تولید گل و گیاه آپارتمانی در دو سال اخیر یک جهش فوق العاده‌ای از نظر تولیدی داشته است که همه اینها تابع شرایطی از جمله تغییرات اقلیمی در کره زمین، شکل ساختاری شهرها و کلان‌شهرها بود و این موضوع در دنیا به گونه‌ای رقم خورد که نیاز مردم به گل و گیاه‌های آپارتمانی و زینتی را افزایش داده است.

گلزاری افزود: همچنین این تحولات اقلیمی و حوادث در طبیعت از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون و استرالیا و نیز معضلات زیست‌محیطی، همه و همه تابع یکسری معضلات اجتماعی کلان‌شهرها و تمرکز جمعیت آنها است که صنعت گل گیاه، به این پالایش اجتماعی یا روحی و روانی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران قطب اول تولید گل و گیاه آپارتمانی کشور است، خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات در سال گذشته آمار قابل دفاعی نداشتیم ولی در همین شرایط نیز تولیدکنندگان به فعالیت خود ادامه دادند و در تولید گل و گیاه فضای باز به کار خود ادامه دادند و برخی کشورها نیز روند خرید گل و گیاه مازندران را در همین شرایط اقتصادی که در آن به سر می بریم، انجام می‌دهند.

دبیر پنجمین جشنواره ملی ارکیده ایران در پایان با اشاره به اینکه امسال ۴ گونه تجاری گل ارکیده و مابقی نمایشگاهی در این جشنواره در معرض بازدید عموم قرار دارد، گفت: تعداد بازدیدکنندگان از جشنواره ملی گل ارکیده در سال گذشته، برابر آمار و ارقام مستند تعداد ۵۰ هزار نفر بازدید کننده از این جشنواره داشتیم که امسال طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این رقم نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی نیز داشته باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا