گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استقرار کارگاه‌های صنایع دستی در روستاهای استان البرز

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز از استقرار کارگاه‌های صنایع دستی در روستاهای استان خبر داد.

مریم اسماعیلی فرد ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در کرج، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این نمایشگاه دست آفریده‌های جمعی از بانوان هنرمند البرزی است که همزمان با گرامیداشت هفته مقام زن به نمایش درآمده است.

وی یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن آثار فاخری که توسط بانوان البرزی تولید عنوان کرد و گفت: کارهایی در این نمایشگاه عرضه می‌شود که ظرفیت و شایستگی صادرات دارند و امیدواریم بازرگانان استان حتماً از این نمایشگاه بازدید کنند و آثار خوب هنرمندان البرزی را در سطح منطقه و بین المللی عرضه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به اهمیت پرداختن به بحث صادرات صنایع دستی در شرایط کنونی کشور گفت: این موضوع می‌تواند نقش مهمی برای فعالان بخش خصوصی ایفا کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه این نمایشگاه از محل مشارکت بخش خصوصی و از محل مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های تجاری دایر شده است، عنوان کرد: فضای نمایشگاه به رایگان در اختیار هنرمندان شاخص صنایع دستی البرز قرار داده شده و می‌تواند بستر فروش مناسبی برای آنها فراهم کند.

اسماعیلی فرد با بیان اینکه امیدواریم حمایت‌های بخش خصوصی ادامه دار باشد، تصریح کرد: در دولت نیز بر اساس دستورات مقام عالی استان هر فعالیتی که بتوانیم برای بخش خصوصی داشته باشیم را به کار می‌بندیم و در این راستا پیشنهاد داریم که فعالان بخش صنایع دستی وارد روستاها شوند تا از محل تسهیلات روستایی برای گسترش کار تولیدی خود استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به اینکه دولت تسهیلات خوبی برای فعالان روستایی دارد، عنوان کرد: با توجه به تراکم استان البرز و نزدیکی روستاها به شهرها در استان، حضور و فعالیت هنرمندان صنایع دستی در دل روستاها کاری هوشمندانه است چرا که در استفاده از تسهیلات روستایی نقش مهمی در اشتغالزایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: کارگاه خیلی از فعالیت‌های صنایع دستی به راحتی می‌تواند در روستاها مستقر شود، چون مشکلات زیست محیطی ندارد و این نوع فعالیت‌ها به نفع تولید کنندگان حوزه صنایع دستی است.

اسماعیلی فرد در خصوص نقش بانوان سرپرست خانوار البرز در حوزه فعالیت‌های صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی در کل حوزه‌ای فعال برای بانوان است که بخش مهمی از آن در دل مشاغل خانگی تعریف می‌شود و به همین دلیل بصورت سنتی شاهد مواردی مانند گلیم بافی و فرش بافی در خانه‌ها هستیم.

وی گفت: آنچه که نقش مهمی در عرضه عادلانه تولیدات صنایع دستی به ویژه تولیدات بانوان سرپرست خانوار خواهد داشت را راه اندازی بازارچه صنایع استان برشمرد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی البرز و مسئولین متولی این مهم هر چه زودتر فراهم شود، البته مشارکت خوب بخش خصوصی نیز همچنان در فراهم کردن فضا برای عرضه عادلانه محصولات صنایع دستی نقشی مهمی دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا