گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نهاده‌های دامی، واکسن و داروهای مورد نیاز دامپزشکی کشور تامین شده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تامین نهاده‌های دامی، واکسن و داروهای مورد نیاز دامپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا رفیعی پور در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: امروز شاهد افتتاح یک کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور به ارزش ۶۵ میلیارد توسط بخش خصوصی و در شهرستان مرند بودیم که می‌تواند کمک کننده برنامه‌های آتی سازمان برای تولید مازاد محصولات باشد.

وی میزان دارو و واکسن برای دام و طیور را در کشور کافی دانسته و گفت: تا سه ماه قبل از اتمام سال، نهاده‌های دامی و واکسن و داروهای مورد نیاز دامپزشکی را تأمین کرده بودیم که هم اکنون در انبارهای کشور وجود داشته و به صورت روزانه توسط تشکل‌ها توزیع می‌شود.

 رفیعی پور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل هرگونه بیماری در بین دام و طیور گفت: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته، هیچ همه گیری بیماری در بین دام و طیور نداشتیم که این امر علاوه بر کمک به بهداشت عمومی، از وارد آمدن هر گونه خسارت به تولید کننده ها جلوگیری کرد.

وی سال ۹۸ را سال رونق تولید و رونق در بخش‌های مختلف داروهای داخلی در حوزه دام دانست و گفت: با این تلاش‌ها و با تأمین این داروها از همه گیر شدن بیماری‌ها جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تفویض برخی اختیارات سازمان به استان‌ها گفت: در حوزه دارو و نهاده‌ها و همچنین صادرات و واردات داروها به استان‌ها و حتی شهرستان‌های مرزی تفویض اختیار صورت گرفته است که این امر سبب تسهیل در امور صادرکننده‌ها و تولیدکنندگان می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا