گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاطيور

راه‌های بررسی سلامت جوجه

هدف از مدیریت در ساعات اولیه ورود جوجه‌ها به مرغداری این است که همه‌ی آنها به اندازه کافی دان و آب مصرف کنند. اگر آب و دانه کافی به جوجه‌ها نرسد عملکردشان به‌طرز برگشت‌ناپذیری به‌خطر خواهد افتاد.

در سلامت جوجه هدف از مدیریت در ساعات اولیه ورود جوجه‌ها به مرغداری این است که همه‌ی آنها به اندازه کافی دان و آب مصرف کنند. اگر آب و دانه کافی به جوجه‌ها نرسد عملکردشان به‌طرز برگشت‌ناپذیری به‌خطر خواهد افتاد، این امر منجر به رشد نامناسب، تبدیل ضعیف خوراک و کاهش یکنواختی گله خواهد شد.

برای کسب بهترین نتیجه در هر فارم از ۱۰۰ جوجه استفاده کنید.

• پاهای جوجه را نزدیک گردن یا گونه خود قرار دهید تا میزان سردی و گرمی بدنش را دریابید

دمای پای مرغ شاخص بسیار مناسبی برای تشخیص دمای کف سالن و همچنین دمای بدن جوجه می‌باشد. اگر پاهای پرنده سرد هستند درجه حرارت فضا و سیستم گرمایشی را بازبینی کنید و مطمئن شوید که پرنده به اندازه کافی گرم می‌ماند.

 

• جوجه‌هایی را که دمای بدنشان سرد است تشخیص دهید، نشانه‌های آنان فعالیت کم و جمع شدن در یک نقطه است

در  بحث سلامت جوجه اگر دمای بدن جوجه پایین باشد می‌تواند سبب کاهش مصرف خوراک و در نتیجه کاهش فعالیت گردد. جوجه‌ها باید به‌صورت یکنواخت و فعال در سالن پرورش پراکنده باشند.

 

• چینه‌دان جوجه‌ها را ۸ ساعت پس از ورود به سالن بررسی کنید

در بررسی اولیه حداقل ۸۵% از جوجه‌ها باید از آب و خوراک کافی بهره‌مند شده باشند. صبح روز پس از ورود حداقل ۹۵% از جوجه‌ها باید چینه‌دانی پر داشته باشند.

 

منبع: cobb

ترجمه: مهسا احمدزاده

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا