گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سموم بیولوژیک جایگزین سموم شیمیایی در تولید محصول مدیریت شده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جایگزین کردن سموم بیولوژیک با سموم شیمیایی از جمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصول مدیریت شده و دارای گواهی است.

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در آئین گشایش نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی در اهواز گفت: این نمایشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و شهرداری اهواز برای نخستین بار  برگزار شده است.

وی افزود: محصول گواهی شده، محصولی است که برای تولید آن از سموم و کودهای شیمیایی به مقدار بسیار ناچیز استفاده می‌شود به گونه‌ای که مصرف مداوم و طولانی مدت آن باعث تامین سلامت انسان خواهد شد.

قاسمی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از موارد مهمی که در خصوص تولید محصول گواهی شده باید به آن توجه کرد، استفاده از کودهای شیمیایی و به ویژه سمومی است که در این راستا و با توجه به تجارب دنیا جایگزینی سموم شیمیایی شده و از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای تولید این محصول است.

وی در ادامه ضمن اشاره به میزان سم مصرفی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر استان خوزستان از کل میزان سم در کشور ۷ درصد را  مصرف میکند و این در حالی است که استان خوزستان ۱۵ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که این مطلب نشان دهنده تلاش و اراده‌ای است که برای تولید محصول سبز در این استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین تصریح نمود: در سال ۹۱-۹۰ میزان سطح زیر کشت محصولات تحت مدیریت IPM (مدیریت تلفیقی عوامل زیان رسان) در استان حدود ۶۱ هزار هکتار و میزان تولید این محصولات ۶۱۵ هزار تن بود و این در حالی است که سطح زیر کشت در سال ۹۷-۹۶ به ۳۱۰ هزار هکتار و میزان تولید به ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته است.

قاسمی‌نژاد در ادامه یادآور شد: در این نمایشگاه انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و گل و گیاه از شهرستان‌های بهبهان، باغملک، دزفول، رامهرمز و شوش عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست برای معرفی محصولات سالم به هم استانی‌های عزیز تداوم داشته و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح بازراچه عرضه محصولات گواهی شده و در مرحله بعد ارگانیک در استان باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا