گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۴۳ هزار هکتار از اراضی سپیدان زیرکشت انواع محصولات زراعی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: انواع محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس و کلزا در سطح 43 هزار هکتار از اراضی این شهرستان کشت شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری بیان کرد: از این میزان ۱۵ هزار و ۹۵۳ هکتار گندم دیم، ۱۴ هزار و ۱۵۰ هکتارگندم آبی، ۶۵۰۰ هکتار جو دیم، ۵۵۰۰ هکتار جو آبی، ۵/۳۵ هکتار نخود دیم، ۶۴ هکتار عدس دیم و ۷/۳۵ هکتار کلزا بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب سال زراعی جاری، مجموع سطح زیرکشت محصولات شتوی این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نصیری تصریح کرد: ۴۷۵ تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم از ارقام چمران، سیروان، شیرودی ، آذر۲، سرداری و صدرا از استان فارس و سایر استان ها، تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال کشاورزان به کشت ارقام پرورشی و مادری عنوان کرد: حدود ۵۶۵ هکتار از سطح زیر کشت گندم این شهرستان با استفاده از بذور مادری کشت شده است که می تواند منبع مناسبی جهت توزیع بذر سال آینده برای سایر شهرستان های استان فارس باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت گندم و جو ۱۰۲ هزار تن گندم و  ۳۱ هزار تن جو برداشت شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا