گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۸۰ درصد سم مصرفی کشور در داخل تولید می شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: از ۳۰ هزار تن سم مصرفی کشور ۸۰ درصد آن تولید داخل است و توان تولیدی ما بیش از این میزان است.

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی اظهار کرد: این نمایشگاه به همت سه انجمن تولیدکنندگان سموم، تولیدکنندگان کودهای شیمیایی و تولیدکنندگان بذر برگزار شده است.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه، به نمایش گذاشتن قدرت تولید کنندگان است و ما ظرفیت تولیدی بسیار خوبی در کشور داریم.

گیل آبادی ادامه داد: ۱۰۲ شرکت در نمایشگاه در قالب ۸۶ غرفه متفاوت شرکت کرده‌اند و شعار این نمایشگاه تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی است.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه برقراری ارتباط مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان است .

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور خاطرنشان کرد: راه برون رفت از وضعیت نابسامان کشور، ارزش نهادن به بخش تولید است و رونق تولید، کلیدواژه امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

گیل آبادی با اشاره به اینکه جایگزینی سموم جدید با سموم پرخطر قدیمی از اولویت‌های سازمان حفظ نباتات است، اظهار کرد: به همین واسطه تولیدکنندگان، سموم جدیدی را وارد کرده و تولید می کنند.

وی با اشاره به این که در زمینه کود هم ریزمغذی‌های بسیاری طراحی شده است،  افزود:  کشاورزان به استفاده از این کودها ترغیب شده‌اند و ظرفیت خوبی هم در تولید آنها داریم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور خاطرنشان کرد: اگر از این صنعت حمایت نشود، بخش کشاورزی به مخاطره می‌افتد و هزینه بالایی برای کشور رقم می‌خورد مانند هجوم ملخ ها به کشور که از خسارت عمده آن جلوگیری کردیم.

گیل‌آبادی تاکید کرد: از ۳۰ هزار تن سم مصرفی کشور ۸۰ درصد آن تولید داخل است و توان تولیدی ما بیش از این میزان است.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا