گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه ۱۲۰ تن قارچ در شهرستان سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: سالانه 120 تن قارچ در شهرستان سربیشه تولید و به شهرهای همجوار صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه سالیانه ۱۲۰ تن قارچ در شهرستان سربیشه تولید و به شهرهای همجوار صادر می‌شود، گفت: قارچ‌های پرورشی سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین و انواع اسیدهای آمینه ضروری هستند که به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالا بوده و به عنوان طلای سفید معروفند.

مریم جوادی بایگی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه یک واحد تولید قارچ وجود دارد، اظهار کرد: این واحد هم‌اکنون ۱۰ سالن به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع فعال دارد.

وی افزود: سالانه ۱۲۰ تن قارچ برداشت و به داخل و خارج استان صادر می‌شود و این مجموعه توانسته برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه این واحد سال ۹۵ به عنوان نمونه استانی انتخاب شده است، تصریح کرد: اصلی‌ترین تفاوت بین قارچ‌های طبیعی و قارچ‌های پرورشی در این است که قارچ‌های پرورشی در هر زمان قابلیت تولید دارند و این اطمینان وجود دارد که خوراکی هستند و با اینکه از بقایای مواد زاید گیاهی و صنعتی تغذیه می‌کنند، سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین و انواع اسیدهای آمینه ضروری هستند که به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالا بوده و به عنوان طلای سفید معروفند.

جوادی بایگی یادآور شد: از دیگر خواص پرورش قارچ استفاده از کمپوست باقیمانده از پرورش این محصول به عنوان یک کود کامل و مکمل در بحث باغات و محیط‌های گلخانه‌ای به عنوان سطح بستر و محیط کشت برشمردند.

وی خاطرنشان کرد: این واحد در سال ۸۴ با راه‌اندازی یک سالن به مساحت ۱۱۰ مترمربع و با ظرفیت تولید سه تن قارچ در هر دوره در روستای هریوند آغاز به کار کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا