گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خراسان رضوی رتبه چهارم تولید قارچ کشور را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان در تولید قارچ رتبه چهارم کشور را پس از استان‌های تهران، البرز و اصفهان داراست.

محمد میری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قارچ در استان تولید می‌شود که بیش از ۹۸ درصد این میزان قارچ دکمه‌ای، به عنوان دارنده بیشترین اقبال از سوی مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه یک تا ۲ درصد تولید استان به تولید انواع دیگر قارچ‌ها مانند شاه صدف، شیتاکه و گانودرما اختصاص دارد، ادامه داد: به منظور افزایش سرانه مصرف قارچ خوراکی خانوارها در استان، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا ظرفیت تولید قارچ خوراکی تا ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته و واحدهای تولیدی قارچ خوراکی توسعه پیدا کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص توسعه صنعت قارچ خوراکی استان اظهار کرد: ۲۵۷ واحد تولید کننده قارچ خوراکی در سطح استان با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵ هزار و ۸۳۶ تن و ظرفیت حقیقی ۱۲ هزار و ۵۱۸ تن با سطح زیر کشتی معادل ۷۸ هکتار فعالیت دارند.

وی افزود: تولید قارچ در استان به صورت مستقیم برای هزار و ۵۰۰ نفر و  به صورت غیرمستقیم برای حدود ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، بسته به فصل تولید، اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از ۲۵۷ واحد تولیدکننده قارچ خوراکی در استان، ۷۲ واحد صنعتی با ظرفیت تولیدی افزون بر ۵۰ تن در سطح استان فعالیت می‌کنند که تولید این ۷۲ واحد صنعتی برابر ۱۰ تن در سال است و به طور کلی ۲۸ درصد واحدهای تولید کننده قارچ خوراکی در استان، ۸۰ درصد تولید این محصول را دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا