گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲۵۸ هزار نفر در زمینه صنایع دستی کردستان مشغول به فعالیت هستند

سنندج – سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان گفت: درسطح استان کردستان ۲۵۸ هزار نفر مشغول فعالیت در رشته های مختلف صنایع دستی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، خسروقاضی زاده با اشاره به وجود ۲۵۸ هزار نفر صنعتگر فعال صنایع دستی در استان کردستان افزود: از این تعداد ۷۵ هزار نفر به طور رسمی آموزش دیده و دارای مجوز فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد شاغل در این بخش بیش از ۵۶ هزار نفر از آنها یعنی حدود ۸۷ درصد صنعتگر زن و ۱۳ درصد مابقی یعنی ۸۴۰۰ نفر صنعتگر مرد هستند و تعداد ۱۸۳ هزار نفر از این صنعتگران، فعالان صنایع دستی غیر مستمر می باشند که بیشتر آنها صنعتگران روستائی هستند.

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان یادآور شد: در حال حاضر هشت هزار و ۶۵۰ کارگاه صنایع دستی فعال در کردستان مشغول فعالیت می باشند.

وی گفت: هم اکنون ۴۵ رشته فعال صنایع دستی در استان وجود دارد که شامل ۳۳ رشته بومی و ۱۲ رشته غیر بومی می باشند که متاسفانه از رشته های بومی فعال، تعداد ۱۲ رشته در حال منسوخ شدن بوده و تنها ۲۵ رشته نیز ثبت ملی شده اند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا