گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی زنان روستایی در میاندوآب گشایش یافت

نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های صنایع دستی زنان روستایی میاندوآب در محل حسینیه روستای علیبگلو از توابع بخش مرکزی این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در ۱۱ غرفه شامل گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، صابون، رب خانگی، فرآورده‌های لبنی، پخت نان، عروس و محصولات بافتنی به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر شده‌است.

بهزاد قنبری هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی دستاوردهای زنان روستایی و توانمندسازی این قشر از جامعه، توسعه اشتغال‌زایی، رونق اقتصاد و تغییر معیشت خانوارهای روستایی در راستای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

وی بیان کرد: در این شهرستان ۱۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۴۵۶ نفر عضو و سرمایه‌ای  بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حال فعالیت است.

قنبری افزود: از این تعداد امسال ۱۱ صندوق تسهیلات دریافت کرده است و دریافت اعتبار پنج صندوق نیز در حال طی مراحل اداری بوده و صندوق جدید ۲ روستا نیز در حال راه‌اندازی است.

وی خاطر نشان کرد: میاندوآب از نظر تعداد صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی رتبه نخست را در سطح آذربایجان‌غربی داراست؛ فعالیت این صندوق‌ها به رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی این شهرستان کمک می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا