گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۳۹۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 3971 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه سامانه نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۳۷ طرح اجرا شده است .

وی اظهار داشت: همچنین در همین راستا ؛ ۴۴۴۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۹۵ طرح با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد .

به گفته ی خمسه؛ برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری برای سامانه نوین آبیاری در استان ۵۹۵۰ هکتار تعیین شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: سال گذشته در زمینه اجرای طرح های آب و خاک روند خیلی خوبی بود که امسال نیز این روند باید ادامه یابد تا طرح ها به پایان برسد.

خمسه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مستعد سامانه نوین آبیاری در استان داریم که بایستی طی یک برنامه ریزی مناسب نسبت به اجرای سامانه های نوین آبیاری انجام داد .

به گفته ی وی ؛ تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان اجرا شده است .

وی یاد آور شد: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تاکنون ۱۹ هزار و ۶۷۷ هکتار اجرا شده و ۳۲۳ هکتار نیز باقی مانده که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا