گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۱۰۰ گونه ماهی زینتی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این استان سالانه بیش از یک صد گونه انواع ماهی‌های زینتی تخم گذار و بچه زا تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴  مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان فارس فعالیت دارد، افزود: در این مراکز سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی شامل سه میلیون قطعه ماهی زنده‌زا و ۹ میلیون قطعه تخم‌گذارتولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد ماهیان زینتی استان در شیراز و ۵۰ درصد در قالب کارگاه‌های مستقل بزرگ و کوچک در شهرستان‌های فسا، داراب، مرودشت، سپیدان و فیروزآباد پرورش داده می‌شود.

به گفته فلاحی استان‌های تهران، اصفهان، یزد، بندرعباس، بوشهر و کرمان خریدار ماهیان زینتی تولیدی استان فارس هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس بااشاره به اینکه پرورش ماهیان زینتی از دیرباز به دلیل سهولت، تنوع گونه و مصرف کمترین مقدار آب در بین سیستم‌های پرورشی حائز اهمیت بوده است، افزود: تولید ۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی رویکرد این مدیریت برای سال ۱۴۰۵ است.

تجارت ماهیان زینتی میلیاردها دلار  در سال درآمد نصیب کشورهای تولیدکننده می‌کند و این امر علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور  و ایجاد اشتغال به‌ویژه جهت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا