گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سالانه بیش از ۶۳ هزار تن سیب در استان لرستان تولید می‌شود

مهندس علیرضا احمدوندی گفت: سطح زیر کشت باغات سیب استان لرستان ۵ هزار هکتار می‌باشد که از این سطح ۳۷۰۰ هکتار بارور و مابقی به صورت نهال می باشد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، وی متوسط برداشت سیب در استان لرستان را ۱۷ تن در هکتار و در باغات شهرستان بروجرد را ۲۰ تن در هکتار اعلام کرد و تصریح نمود با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب ۱۹۰۰ هکتار از باغات سیب استان در بروجرد قرار دارند و با رکوردگیری سال جاری در بعضی از باغات این شهرستان تا ۱۴۲ تن در هکتار نیز سیب برداشت شده است و استان لرستان این پتانسیل را دارد که افزایش عملکرد در سطح باغات را داشته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد ؛ لرستان از نظر سطح زیر کشت محصول سیب دارای رتبه یازدهم کشور و از نظر تولید دارای جایگاه پانزدهم می باشد و با ثمردهی بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار باغات جوان در استان لرستان پیش بینی می شود تا ۳ سال آینده میزان تولید سیب در استان لرستان به بیش از ۹۰ هزار تن برسد.

شایان ذکر است سیب تولیدی در استان لرستان به ویژه در شهرستان بروجرد از رنگ ، بو ، طعم،  آبدار بودن، ظاهری بازار پسند و مزه فوق العاده ای برخوردار است.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا