گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

روستای هزاوه ظرفیت تبدیل شدن به یکی ازبهترین مقاصد گردشگری رادارد

رئیس هیات ورزش زورخانه ای استان مرکزی گفت: روستای هزاوه اراک با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی می تواند به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور همتی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور هزاوه در اراک، اظهار داشت: خداوند در قرآن چندین بار به ویژه در سوره عبس از میوه انگور یاد کرده است.

رییس هیات ورزش زورخانه ای استان مرکزی بیان کرد: مطالعات باستان‌شناسی بر روی تپه تاریخی این روستا نشان می دهد قدمت این روستا به قرن پنجم هجری باز می گردد. ازجمله افتخارات این روستا وجود مقبره شاهزاده احمد جد رهبر معظم انقلاب است که بر روی بلندترین قسمت روستا قرار گرفته است.

همتی گفت: روستای هزاوه زادگاه افراد برجسته ای از جمله امیرکبیر، میرزا بزرگ، قائم مقام و… است.

رییس هیات ورزش زورخانه ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: هزاوه علاوه بر ویژگی‌های تاریخی دارای ذخایر آب فراوانی است که دچار خشکسالی نمی شود زیرا همیشه برای آبیاری باغات آب به میزان کافی وجود دارد.

وی اظهار کرد: شاهنامه خوانی در این روستا از قدمت بسیار برخوردار است حتی ضرب‌المثل های تاریخی بسیاری در این روستا رواج دارد که نشانگر فرهنگ تاریخی آن است.

رییس هیات ورزش زورخانه ای استان مرکزی گفت: این روستا با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در استان و کشور محسوب می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا