گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صید ماهیان استخوانی دریای خزر ۱۵ مهر آغاز می شود

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان های گلستان و شرق مازندران (میانکاله) ۵ روز زودتر از فصل قبل آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید پرویز محبی در نشست هم اندیشی معاونت صید و بنادر ماهیگیری ادارات کل شیلات استانهای شمالی گفت: بر اساس کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی سازمان شیلات ایران، امسال بر حسب مدیریت منطقه ای در برخی از مناطق ساحلی دریای خزر از جمله استان گلستان و شرق مازندران (منطقه میانکاله بهشهر)، صیادان پره ۱۵ مهرماه تورهای خود را در دریا پهن خواهند کرد.

وی بااشاره به اینکه پارسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن ماهی استخوانی در دریای خزر صید و روانه بازار مصرف شد افزود: جامعه صیادی دارای سه خواسته مهم کاهش نرخ بیمه صیادان، محاسبه شغل به عنوان شغل سخت و زیان آور و نیز طرح تعدیل و اقتصادی کردن صید را دارند که البته سازمان شیلات ایران از طریق وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و سایر سازمانهای مرتبط در حال رایزنی است و به جد تا حصول نتیجه آنرا پیگیری خواهد کرد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران خاطر نشان کرد: خوشبختانه در استانهای شمالی با توجه به خودآگاهی جامعه صیادی، مشارکت آنان در امر بازسازی ذخایر آبزیان دریا (تکثیر طبیعی شیل و رودخانه ها) و نیز تامین مولدین و  ایجاد استخر در مجاورت شرکت ها مطلوب است.

مدیرکل شیلات مازندران هم، ضمن بیان ظرفیت ها و توانمندیهای صید و صیادی شیلات استان گفت: پارسال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن ماهی استخوانی توسط صیادان پره استان صید و روانه بازار شد که رشد ۱۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهدکه بنظر می رسد مشارکت جامعه صیادی درکنار شیلات در امر بازسازی ذخایر آبزیان در این زمینه نقش مهمی داشته است.

ولی اله محمدزاده با بیان اینکه صیادان کیلکا ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن ماهی کیلکا را صید و روانه بازار مصرف کردند، افزود: مصرف عمده کیلکا ماهیان پودری است ولی باید تلاش کنیم ماهی کیلکا را به عنوان ارزانترین پروتیین سالم. در سبد غذایی خانوارها بگنجانیم، هرچند امروزه از طرف کشور همسایه روسیه آمادگی برای خرید کیلکا ماهیان وجود دارد.

وی افزود: صید ماهیان استخوانی برای همه صیادان پره استان های شمالی از بیستم مهرماه، آغاز خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاري مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا