گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیشرفت چشمگیر ربات نابودگر علف‌های هرز

ربات کشاورزی "لیزر ویدر" که به پشت تراکتور متصل شده و از پرتوی لیزر برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌کند، به تازگی موفق به ثبت رکورد نابودی ۲۰۰ هزار علف هرز در هر ساعت شده است.

سال گذشته بود که شرکت کربن روبوتیکس (Carbon Robotics) از ربات کشاورزی نابودگر علف هرز خود موسوم به لیزر ویدر (LaserWeeder) رونمایی کرد که توانایی آن، نابودی ۱۰۰ هزار علف هرز در هر ساعت بود. اکنون این شرکت از نسخه جدید ربات خود رونمایی کرده است که یک راه حل مقرون به صرفه در کنترل علف‌های هرز در مقیاس بزرگ است.

این ربات متشکل از یک ربات قابل کشش خودکار و مجهز به لیزر است که به پشت تراکتورها متصل می‌شود تا ۲۰۰ هزار علف هرز را در هر ساعت با لیزر از بین ببرد.

پائول مایکسل (Paul Mikesell)، مدیرعامل و موسس کربن روبوتیکس می‌گوید: ما اثربخشی فناوری لیزری نابودگر علف هرز خود و مزایای بی‌شمار آن را به کشاورزان ثابت کرده‌ایم. فناوری ما مزایایی نظیر محصولات و خاک سالم‌تر، کاهش استفاده از سموم و علف‌کش‌ها، کاهش هزینه‌های شیمیایی و نیروی کار را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: محصول خود را برای تامین نیازهای کشاورزان تطبیق داده‌ایم و از فناوری اثبات شده علف‌کش لیزری خود استفاده کرده‌ایم. ماموریت ما همیشه ارائه مؤثرترین ابزارها به کشاورزان بوده است و تقاضای زیاد برای این ربات گواه این است که در حال کمک به آنها هستیم تا یک مشکل جدی را حل کنند.

این دستگاه جدید دارای ۳۰ لیزر کربن دی اکسید صنعتی است. طبق گفته مسئولان شرکت سازنده، کشاورزانی که از این ربات استفاده می‌کنند تا ۸۰ درصد در هزینه‌های مدیریت علف‌های هرز صرفه‌جویی می‌کنند و دوره سربه‌سری هزینه آن نیز دو تا سه سال است.

شاید مهم‌ترین ویژگی این ربات این باشد که بدون مشکل با زیرساخت‌های کشاورزی موجود ادغام می‌شود و در عین حال، وسعت بیشتری را پوشش می‌دهد و مشکلات مرتبط با سمپاشی، علف‌زدایی دستی و مکانیکی را برطرف می‌کند.

این ربات همچنین دارای فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است که آن را قادر می‌سازد تا علف‌های هرز را با استفاده از انرژی حرارتی فورا شناسایی کنند، هدف قرار دهند و از بین ببرند. علاوه بر این، دارای یک سیستم روشنایی است که آن را قادر می‌سازد تا تقریباً در تمام شرایط آب و هوایی چه در روز و چه در شب کار کند.

جف موریسون، مدیر نوآوری و فناوری‌های جدید در مجموعه مزارع موسوم به گریم‌وی می‌گوید: این ربات به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و در عین حال بهینه سازی عملکرد محصول و سلامت خاک کمک می‌کند. دائماً در حال بهبود فرآیندهای خود و ارزیابی تجهیزات جدید برای حمایت از تعهد خود به این مأموریت هستیم. وقتی از فناوری لیزری کربن روبوتیکس مطلع شدیم، مشتاق بودیم آن را در مزارع خود به کار ببریم. این رویکرد انقلابی پتانسیل ارائه دقت، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن را دارد، چیزی که تاکنون در دسترس نبوده است و آن را به یک راه حل ایده‌آل برای رسیدگی به علف‌های هرز تبدیل می‌کند.

سال‌هاست که کشاورزان به روش‌های سنتی نابودی علف‌های هرز مانند سموم و علف‌کش‌ها و علف‌زدایی دستی و مکانیکی متکی بوده‌اند که هم برای محیط‌زیست و هم برای محصولات کشاورزی زیان‌آور هستند. اما نابودی لیزری علف‌های هرز یک گزینه قابل اعتماد و پایدار برای کشاورزان برای مقابله با علف‌های هرز بدون آسیب به محیط اطراف یا آب و هوا ارائه می‌دهد.

جاش رابرتز (Josh Roberts)، رئیس مزارع ترای‌انگل در کالیفرنیا نیز می‌گوید: ایمنی نیروی کار مزرعه به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است، بنابراین ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای خودکارسازی فرآیندهای خود هستیم.

وی افزود: ربات “لیزر ویدر” یکی از مورد نیازترین، پرهزینه‌ترین و زمان‌برترین کارهای مزرعه را که همان چیدن و نابودی علف‌های هرز است، خودکار می‌کند. طراحی آن ساده است و به راحتی قابل استفاده است و ثبات را برای کشاورزان و زمینه رشد کسب و کار ما را فراهم می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا