گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت نوبرانه زیتون ماری در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برداشت نوبرانه زیتون در این شهرستان آغاز شده و تا اواخر آذر در گیلان ادامه دارد.

صالح محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه زیتون ماری در رودبار اظهار کرد: پیش بینی شده زیتون کاران رودباری امسال ۳۵ هزار تن زیتون به ارزش ۶۸۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار یکی از قطب‌های زیتون در کشور است، افزود: ۲۲ هزار باغدار این شهرستان برداشت زیتون را از ۹ هزار و ۳۰۹ هکتار باغ زیتون آغاز کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: رودبار ۱۰ کارخانه روغن کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد.

وی با اشاره به اینکه رقم‌های ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی و رقم‌های خارجی آربکین، کراتینا، بلیدی، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا از نمونه‌های زیتون‌های تولیدی رودبار است، تصریح کرد: برداشت محصول زیتون تا اواخر آذرماه در گیلان ادامه دارد.

محمدی در ادامه با تاکید براینکه استفاده از توان علمی در بخش کشاورزی شاخصه مهمی است، خاطرنشان کرد: یکی از این شاخصه ها صنعت هسته ای است و کشورهای دیگر از این فناوری در بخش کشاورزی بهره می‌گیرند که منجر به افزایش تولید و کنترل آفات و افزایش سلامت غذایی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، استفاده از صنعت هسته‌ای در تولیدات و سلامت دام گیلان را نیز مهم دانست و خاطرنشان کرد: این تکنولوژی علاوه بر افزایش تولید محصولات به‌ سلامت آن‌ها نیز کمک بسیاری کرده است.

محمدی با اشاره به بحران کمبود آب اظهار کرد: امروز این تکنولوژی در بسیاری از کشورها برای سلامت آب‌وخاک که منبع اصلی تولید و ضامن امنیت غذایی هستند استفاده می‌شود، اهمیت این مسئله به‌ویژه درزمانی که جمعیت جهان روزبه‌روز افزایش‌یافته و نیاز غذایی بیشتر می‌شود نمود بیشتری دارد.

وی گفت: استفاده از صنعت هسته‌ای در بخش کشاورزی می‌تواند مسیر آب را در زمین و گیاه ردیابی کرده بنابراین با این روش می‌توان از هدر رفت آب در مزرعه جلوگیری کرد و باعث افزایش راندمان مصرف آب شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا