گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فائو: قیمت مواد غذایی در جهان به بالاترین رقم در ۱۰ سال گذشته رسید

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان در نخستین ماه سال 2022 افزایش یافت و به بالاترین قیمت در سال 2011 نزدیک شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان در ماه گذشته افزایش یافت و این افزایش ناشی از بالا رفتن قیمت روغن‌های گیاهی و لبنیات بوده است.

شاخص قیمت‌ها ۱.۱ درصد بالا رفت و به بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۱ نزدیک شده است.

فائو اعلام کرد پیامدهای بحران انرژی، کاهش در دسترس بودن صادرات و سایر محدودیت‌های عرضه، به ویژه کمبود نیروی کار و آب و هوای نامساعد، قیمت‌ها را افزایش داده است.

بنا بر اعلام فائو، شاخص قیمت روغن‌های گیاهی در ماه ژانویه به نسبت ماه پیش از آن ۴.۲ درصد افزایش یافت و رکورد زد.

شاخص قیمت لبنیات نیز ۲.۴ درصد افزایش یافت که پنجمین افزایش ماهانه متوالی به شمار می رود. شاخص قیمت غلات ۰.۱ درصد افزایش یافت به‌طوری که ذرت ۳.۸ درصد در یک ماه افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت گوشت در ماه ژانویه افزایش یافته قیمت شکر نسبت به ماه گذشته ۳.۱ درصد افت کرده که دلیل اصلی کاهش بهای شکر چشم انداز مطلوب تولید در کشورهای صادرکننده عمده یعنی هند و تایلند است.

در عین حال، قیمت گندم به علت برداشت بسیار در استرالیا و آرژانتین، ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

این نهاد بین المللی، پیش بینی خود از تولید غلات در سال ۲۰۲۱ را به ۲.۷۹۳ میلیارد تن افزایش داد. پیش بینی قبلی فائو ۲.۷۹۱ میلیارد تن بود.

فائو هشدار داده است که هزینه‌های بیشتر، فقرا را در کشورهای متکی به واردات در معرض خطر قرار می‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا