گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت بیش از ۷ هزار تن گردو از باغات استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت باغات گردو در استان 5 هزار و 141 هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت، ۴ هزار و 332هکتار بارور و 809هکتار غیر بارور است.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد:  بر اساس براوردهای انجام شده ،میزان تولید گردو در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بدلیل سرمازدگی بهاره و عدم بارآوری درختان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد:  شهرستان ارومیه با تولید ۲ هزار و ۱۳۹ تن در سطح ۶۰۹ هکتار، رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای مهاباد با تولید ۱۲۷۰ تن ، پیرانشهر با تولید ۶۸۶ تن  و خوی با تولید ۵۲۸ تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۹ کشور را در تولید گردو دارد، گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت، تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا