گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید فلفل دلمه ی رنگی صادراتی در کامفیروز

یک فارغ التحصیل رشته کشاورزی با تغییر الگوی کشت، از زراعت برنج به کشت های گلخانه ای روی آورده است و در بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت در یک گلخانه 3 هزار متر مربعی فلفل دلمه ای رنگی تولید می کند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، اسدالله فیروز بکیانی، گفت: کشت این گلخانه در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته و در حال حاظر در مراحل برداشت محصول هستیم و برداشت تا فروردین ماه نیز ادامه دارد.

او با بیان اینکه برداشت محصول هر ده روز یک بار صورت می گیرد، اظهار کرد: در این گلخانه  برای دو نفر اشتغال دائم و برای ده نفر در هر دوره ی برداشت، اشتغال موقت ایجاد شده است.

فیروز بکیانی با اشاره به اینکه فلفل دلمه ای تولیدی از لحاظ کیفیت و درجه بندی مرغوبیت بالایی دارد، تصریح کرد: محصول تولیدی پس از بسته بندی به منظور صادرات غیر مستقیم به کشور روسیه به اصفهان ارسال می شود.

او با بیان مشکلات و موانع تولید این محصول صادراتی ابراز کرد: به دلیل  عدم وجود سردخانه و امکانات بسته بندی و عدم وجود گلخانه تولید فلفل در منطقه، امکان صادرات مستقیم وجود ندارد و محصول تولیدی با نازل ترین قیمت به واسطه ها تحویل داده می شود.

این گلخانه دار با اشاره به اینکه در بخش کامفیروز بیش از ۹۰ درصد مردم با کشت برنج امرار معاش می کنند، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آب کشت های گلخانه ای  به جای کشت های با مصرف زیاد آب در این منطقه توصیه می شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۱ ( ۱ نتایج)
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا