گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر چه نام دارد؟

در این مقاله قصد داریم باغدارانی را که در مناطق سردسیر اقدام به کشاورزی و احداث باغ بادام می‌نمایند را برای انتخاب بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر راهنمایی کنیم تا بتوانند با کاشت این نهال علاوه بر تامین نیاز بازار به مغز بادام، به سودآوری مناسبی برسند، پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آریا نهال، برخلاف واقعیت کشاورزی باغداری در کشور ما که عموما بر اساس تجربه، به صورت موروثی و بر اساس پیشامدهای زمان حال کشور انجام و اداره می‌شود، برای به دست آوردن یک فرآیند باغداری و کشاورزی موفق و سودآور نیاز به مطالعات مناسب در مورد امکانات موجود و اهداف مورد نظر خواهیم داشت.
ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که در تهیه طرح اجرایی یک پروژه‌ی کشاورزی یا باغداری باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی امکانات و شرایط موجود است. کلیه منابع مورد نیاز برای آغاز یک پروژه باید بررسی شود. بهتر است قبل از خرید انواع نهال بادام نیز ابتدا طرح توجیهی تهیه کنید.

آب و هوای مناسب برای بادام:

به طور کلی نهال بادام؛ در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند اما نیازهای سرمایی نیز دارد. نهال بادام؛ به حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ و در برخی گونه‌ها به ۵۰۰ ساعت سرما در سال نیازمند است. به همین دلیل کاشت نهال بادام، در مناطق گرمسیری عملا غیر ممکن است. به علاوه در صورتی که درخت بادام، پس از طی دوره‌ی سرما در بهار شروع به گلدهی کند اما هوا همچنان سرد باشد، گیاه آسیب می‌بیند و باردهی مناسبی نخواهد داشت.
آب و هوای بسیار سرد در زمستان و بهار و بسیار گرم در تابستان می‌تواند مانع گلدهی و رشد درخت بادام شود. در فصل گلدهی، مواجهه‌ ی گیاه با دمای ۴- به مدت نیم ساعت یا بیشتر می‌تواند آسیب جدی به گیاه زده و گرمای شدید تابستان نیز رطوبت خاک را کاهش داده و بادام‌های کوچکی را تولید خواهد کرد.
به همین دلیل در مناطق سردسیری کاشت نهال بادامی مانند نهال بادام خوشه ای توصیه می‌شود که زمان گل دهی بیشتری دارد و به اصطلاح دیر گل ‌ده هستند. دلیل انتخاب این نهال های بادام‌ این است که به دلیل زمان گل دهی دیرهنگام این درختان، پس از بیدار شدن درخت بادام از خواب در زمان سرما، و آغاز شکوفه دهی، سرمای ابتدای بهار را پشت سر گذاشته است و این هوای سرد نمی‌تواند بر گل دهی و کیفیت بادام تاثیری بگذارد.

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر

برخی از انواع نهال بادام؛ که زمان گل دهی بیشتری در مقایسه با سایر انواع درخت بادام دارد، نهال بادام آذر که دیرگل می باشد، نهال بادام شکوفه، بادام یلدا، بادام مامایی، بادام سفید و بادام حریر و بادام تونو هستند که در میان آن‌ها کاشت گونه‌های بادام آذر، بادام شکوفه و بادام تونو بسیار متداول است. آغاز شکوفه دادن این گونه‌ها با تاخیر حدود ۲ تا ۳ هفته‌ای نسبت به سایر انواع درخت بادام، اتفاق می‌افتد و زمان برداشت محصول نیز به دنبال آن دیرتر خواهد بود.
نهال بادام دیرگل آذر از انواع قوی بادام با بازدهی بالاست و پوست آن به راحتی از هسته جدا می‌شود. بادام تونو با خاستگاه ایتالیایی از جمله انواع با درصد مغز بادام بالاست که عموما در مناطق سردسیری کاشته می‌شود. بادام شکوفه از انواع بادام با ریشه‌ی فرانسوی است و به دلیل شیرینی مغز، بیشتر برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به طور کلی بهترین رشد و باردهی نهال بادام، متوجه مناطقی است که زمستان‌های تقریبا سرد، بهار معتدل و تابستان نه چندان گرم داشته باشد تا درخت بتواند خواب مناسب داشته، به شکوفه‌هایش آسیبی نرسد و به دلیل گرمای زیاد، رطوبت خود را از دست ندهد.

اما مزایای کاشت نهال بادام چیست

درخت بادام؛ به عنوان یک میوه سنگی گلدار، یک درخت گل زینتی است، ارتفاعی بین ۴  تا ۵ متر دارد و در اوایل بهار مملو از گلهای معطر صورتی یا سفید است. این مغز در طول تاریخ نزد مردم مناطق گوناگون محبوبیت داشته؛ تاجایی که در کتب مقدس نیز از آن نام برده شده است.
در بازار، امروز نیز به دلیل مزایای بالای این مغز و مصرف گسترده‌ی آن به صورت آجیل و در صنایع مختلف چون شیرین پزی، استفاده برای تهیه خمیر، شیر بادام، استفاده از روغن بادام در صنایع بهداشتی و مزایای بالای این مغز برای سلامتی مانند کاهش کلسترول، تامین انرژی مورد نیاز بدن، سرشار بودن از مواد مغذی و کمک به حفظ سلامت قلب همواره مورد توجه مصرف کنندگان است و بازار فروش مناسبی دارد.
به علاوه به دلیل قیمت بالای نهال بادام، سودآوری قابل توجهی خواهد داشت و درصورت کیفیت بالای مغز، می‌توان با اهداف صادراتی نیز به آن توجه نمود. به همین دلیل درصورت مساعد بودن شرایط، درخت بادام، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کاشت باشد.

خرید بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر

شما می توانید در وب سایت نهالستان آریا نهال با فروش انواع نهال بادام، و شرایط پرورش آن‌ها آشنا شوید و اقدام به خرید نهال بادام دیر گل ده برای مناطق سردسیری نمایید.
نهال‌ های بادام نهالستان آریا نهال با کیفیت مناسب تولید و نگهداری می‌شوند و با ضمانت بازگشت واقعی وجه در کنار گواهی قرنطینه و مجوز رسمی از جهاد کشاورزی می تواند انتخاب مناسبی به حساب آید. کافیست تنها در گوگل نام برند (آریا نهال) را سرچ نموده و وارد وب سایت نهالستان شده و لیست بیش از ۲۰۰ نهال میوه جذاب را به همراه مشخصات و قیمت را مطالعه نمایید.
منبع مقاله: فروشگاه اینترنتی نهال آریا نهال (ariyanahal.ir)

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا